Alla inlägg den 5 december 2008

Av Johanna - 5 december 2008 16:30

alla tre legat på soffan och vilat och glott på tv, nu väntar vi bara på att Älskade kan komma hem så att vi kan börja röra på oss...

Av Johanna - 5 december 2008 12:42

och fan vad dom är fixerad vid vikten. Lillan har ännu inte gått upp till födelsevikten än, så då tjatar dom och är "oroliga" men hon ökar ju! Nä nog vetti hon går upp det snart, det var ju samma med sonen, sen  tog han igen det med hästlängder. Jag är inte orolig iaf, hon äter bra och är pigg så...


Och nu har pojken varit så duktig! Igår när han gjorde ner sig så vart jag så arg och sa att nu blir det inge mer Shrek, men idag har han varit så gullig så jag har inte kunnat hålla fast vi det helt utan sa att när han bajsar i pottan får han se Shrek igen, och dirket vi kom hem från bvc nu så sa han att han skulle gå och bajsa och det gjorde han faktiskt! Duktiga killen!


Så ringde Älskade just, någon har budat över oss, happ,ja vi får ta ett snack om det sen...Och han blev tillfrågad av en polare om han sku komma med och åka skidor imorn, äsch då, det vill ju jag med göra! Men det går ju inte när jag ammar Lillan:-(

Jiihaa, då måste jag hitta på nå annat, kanske ringa Maria och höra vad dom ska göra, om hon har tid att umgås, kanske dra till Ikea en sväng, tja pja aha, nått blir det nog iaf...

Av Johanna - 5 december 2008 09:39

Har varit och gjort NK-provet för en stund sen, gick inte bra, men bättre än förra gången iaf, nästa vecka får vi betyget blir nog knappast så bra som jag ville och hade kunnat vid andra omständigheter...

 Nästa vecka har jag oxå en massa prov, nu är det slutspurten som gäller, så råplugga är vad jag måste göra. visst jag säger det varje gång, men nu är det allvar...lr? Nä usch så jag håller på...


Klockan elva ska vi på bvc med Lillan,då måste jag komma ihåg att fråga uti pojken och hans göra-i-byxan-fasoner. Igår var det dags igen, då var han en extra minut på toaletten och hade hunnit gör ner sig, jag förstår inte hur jag ska  hinna hålla koll varenda sekund. För det är alltid när man minst anar det, som då, när han sku tvätta händerna, och inte kan jag springa backi han hela tiden. Nått måste han ju klara själv.


Ikväll  drar vi mot Kalix, blir nog sent för Älskade kommer nog inte hem förns vid sex-tiden, han har ju tagit ut flextid istälelt för förälödraledfighet av någon anledning(?).

Ovido - Quiz & Flashcards