Alla inlägg den 2 december 2008

...

Av Johanna - 2 december 2008 22:30

Har nationella provet i Svenska imorn, huga får se hur det går då, det är inget prov man behöver plugga till, skönt på sätt och vis, men ändå inte...

Har provat "mjölka ur"  lite tissejåuken ikväll, men hann ju inte tidigare för att vi for bort idag så, får se om jag hinner få ur mera imorn bitti, provet kan ju ta länge och Lillan vill ju äta så ofta, och än så länge är det bara till en omgång.

Glömde den där sablarns pumpen i Töre oxå, så det är bara till att handmjölka och det är ju inte smidigt direkt, för att inte tala om hur grisigt det är= mycket som går till spilal. Måste komma ihåg den i helgen...

Får se hur det går imorn då, hon är ju så mammig och pojken är så trotsig, känner mig lite elak som bara lämnar han med båda två, men nog vetti det går bra, hoppas jag, lr?

Jag vet, jag veet, nog ska han klara det, och nog gör han det, men ändå det känns så elakt bara. Varför vet jag inte egentligen, det är ju bara dumt...


Jo inte nog med att jag glömde min kamera i Storsien, så är det slut ström o Älskades och han hittar inte sin batteriladdare och min går inte att använda för den passar inte alls, PANIK!!! Min mobilkamera kan inte fokusera på nära håll heller så det blir bara skit med den,ajajaj!

Nu när Lillan är så liten vill man ju fota hur mycket som helst, tiden går så fort och rätt var det är så är hon en storing:-(


Igårkväll tog vi en långpromenad uppför helvetsbacken, och jäklar det kändes, var så andfådd att jag trodde jag sku dö. Det måste vi göra om, så då borde man minsann bli smaler:-D


Köpte urfina glöggmuggar idag som jag sku vela testa, men så har ju Söt redan somnat såklart och jag som höll på att...ehum...fixa(?) en film som vi sku se. Så då sket det sig, dubbeldumming!


Av Johanna - 2 december 2008 21:34

Idag började dom byta dörrar i våran port så när dom började närma sig våran våning började jag känna mig  lite smått panikslagen. Det lät förbaskat illa nog som det var och jag var rädd om mina små älsklingars hörsel, dom som sågade och borrade lr vad det var hade ju hörselskydd men vi då? Nä så Jag bad Älskade komma hem så att vi kunde göra bort vårt julshoppande.

Sagt och gjort, han kom hem och vi drog till Umeå:-)

Jag vet, han blir lite sur när det ska "stressas" som han säger det, men jag är ju impulsmänniska och tycker bäst om när man gör saker bara sådär.

Jag hittade julklappar åt alla utom Vilke, brorsan och Klofsen, dom två sistnämnda ska vi nog ge någons sorts egentillverkat, hehe, redan bestämt vad och det kommer bli såå skoj;-)

 När vi var klara i stan så drog vi ut till rusta och handlade inslagspapper osv, och sen till Frasses, uäck! Gillar inte alls sån mat, men vad ska man göra, pojken och Lillan var hungrig och det var inte alls tid att börja leta efter något annat, så det fick bli det...


Lillan har varit grinig hela dagen, vet inte alls vad det är hoppas verkligen inte att det är kolik, för fy fan vilken decibel hon kan komma upp i!

Ovido - Quiz & Flashcards