Alla inlägg den 13 december 2008

Av Johanna - 13 december 2008 20:51

Ja då är vi just hemkommen från middagen hos Lotta, mycket trevligt och gott, TACK SÅ MYCKET!

Det blev förrätt varmrätt och efterrätt, så nu känner man sig ordentligt bortskämd. Pojken har fått leka av sig massor, och jag fick han till och med att gå och lägga sig direkt vi kom hem, så nu är han säkert trött den rackarn. Och vi töser har fått surra av oss en del, grabbarna fick då inte en syl i vädret;-)

Lillan har sovit nästan hela tiden, så dom har inte alls fått höra hennes vackra stämma;-) Men nu håller hon på och värmer upp, ska väl sjunga något riktigt vackert för oss OCH HÖGT!

Hehe...nå man ska inte klaga hon har varit så snäll och ogrinig idag så, då måste hon ju få låta lite grann nu då istället.


Hann just hem i tid för att se slutet av Luciafirandet i tv, oc nu ska Älskade se dansbandskampen tydligen, men äh jag får väl stå ut litta...

 För jag har nämligen pumpat ur lite mat åt Lillan så jag kan få unna mig en Julöl, fatta hur sugen jag varit, I MÅNADER!

Av Johanna - 13 december 2008 14:00

Ja Lucia var det idag ja, inge direkt lussefirande blir det, om det inte var för min förkylda näsa hade ju party varit lägligt, men får väl bli en annan gång istället. Det har vi ju pratat om lr hur lotta;-) så ska jag bjuda på mina drinkar jag skrytit så mycket om,hehe...

 Blev iaf bjuden till Lotta på middag idag, så då får pojkarna leka av sig lite och vi får visa upp snofsan:-)

Det kan man ju iof kalla Luciafirande, det ska bli trevligt!


Sitter på msn med Anna och surrar, småkottarna sover och jag och Älskade sitter vid varsinn dator, haha, det är verkligen att ta till vara på tiden det;-)

Av Johanna - 13 december 2008 12:40

Fyfan, det hinner inte ens gå en dag...

Sitter och äter frukost,"sitter och äter frukost så fint" hade jag velat säga.

...Men tänker inte göra det.

 För han spiller ut fil på sig själv, över bordet, på stolen han sitter på, och givetvis droppar det ner på golvet.

Nå iaf han satt ju iaf still och snäll om man säger så.

Så sätter han igång och stönar, jag frågar om han har ont nånstans och redan här borde jag ju ha fattat, men man är ju uppenbarligen korkad.

"Jo" svarade han och pekade på rumpan, jag frågade om det var pallen han satt på(den är knottrig så JAG skulle iaf fått ont av att sitta på den) lr om han behövde bajsa, då svarade han inte, så jag frågade igen, då svarade han "pallen".

Så gick det max en minut, MAX, så så säger han "bajs" och vickar på ändan...Ja ni kan ju själv gissa fortsättningen...


Nu är det mitt i frukosten nu oxå!

När ska det här ta slut?

Det har ju fan hållit på i månader, jag står inte ut längre.

Jag frågade på bvc om det när jag var dit med Lillan, och hon hade inget annat råd än att man inte skulle bli arg, men hur kan man inte bli det?

Jag menar i morse vaknar jag av att Gustav ropar "ÅNEJ!", Då hade pojken pinkat ner sig och på fina rödmattan dessutom, och sen så skiter han ner sig när man sitter och äter frukost.

Finns det verkligen någon människa som inte skulle bli arg när det händer liknande saker varje dag i flera månader?

Jag har god lust att sätta på han blöja igen, det skulle vara så enkelt, men det ska jag inte, han kan ju det här. I somras så gick det ju så bra, men sen började han så smått ibland att göra ner sig och nu är det hela tiden.

I början så ignorerade vi bara, och det gjorde vi länge, men det vart bara värre, jag har försökt att hålla stenhård koll men på nått sätt så lyckas han iaf. Och nu orkar jag inte med nån mer metod, nu blir jag bara arg.

Och idag blev jag jävligt arg, jag vill fan inte behöva springa mitt i när ja äter och torka skit och skura upp det från överallt där det kladdat. Jag vill få äta min frukost ifred.

Jag vet att det varje fall inte blir bättre att skälla på han, men det bara blir, det är omöjligt att inte bli det.

Jag vet inte vad jag ska göra, vill inte ha det såhär!

Av Johanna - 13 december 2008 10:19

Nu är ju febern helt klart över och har inte lika ont i kroppen längre, men då har jag fått hosta, fy fånken så otrevligt...Så fick jag veta av svärmor när hon ringde igår att den förkylningen som går nu håller i sig typ jättelänge. Plus att det går vinterkräksjuka nu, i varje fall i Kalix, huvva!



Ovido - Quiz & Flashcards