Alla inlägg den 16 december 2008

Av Johanna - 16 december 2008 21:57

Sitter och myser framför tv:n och ser Titanic, det var länge sen man såg den! Det är ju tidernas bästa film, och jag har utyan att överdriva sett den säkrt tvåhundra gånger! Där ett tag såg jag den varje kvälla/natt, haha så barschlitt;-)

 Jag och Älskade har delat på en julöl också, jam jam:-)


Nu har Gossen varit upp förhoppningsvis för sista gången, coh nu var han visst hungrig så han fick sig en vällingflaska, det brukar släcka lysena helt på en gång innan han knappt hunnit smaka, men det återstår att se.

Tösabiten fräste iväg ordentligt imorse så de kom lite senapsfärg i sängen, så det blir till att bädda innan vi får nanna, hujjaligen...


Har iaf fått iväg arbetena så nu är det bara läsa ordentligt inför provet som är kvar, det går lite trögt så jag har lagt det åt sidan och fortsätter imorn...



Av Johanna - 16 december 2008 19:06

Har varit en sväng hos Anna, så då har ungarna fått leka av sig lite, det var ju trevligt. Och vi blev bjudna på middag, rätt så nice må jag då säga:-)

Skönt att få komma ut lite efter en rätt jobbig dag, och verkligen skönt att få prata med lite vuxet folk!

Nu hoppas jag på att ungarna är lugna ikväll så att jag verkligen kan få göra klart det där sista inför skolan imorn.

Hujja nu kom nervositeten över mig igen!

Ja man kan ju alltid hoppas att provet kommer gå bra imorn, men alltså det är ju om samhällsekonomi, så jag tror knappast det. Kunde han inte ha valt ett ännu tråkigare ämne att ha prov i? Jag bara undrar...

Hur ska man kunna komma ihåg allt om det, det är ju bara fööör tråkigt!

Jaja, jag får försöka ändå, det är ju inte er med det ändå...

Av Johanna - 16 december 2008 13:41

Senaste veckan har ju varit relativt lugn, Lillan har kunnat ligga och bara se sig omkring och varit hur lugn som helst. Men det var kortvarigt märkte jag.

För nu har det sattit igång igen, igår var det samma visa igen ingenting dög annat än att gå och humpa henne, och lika samma idag.

Hela morgonen har hon skrikigt och skrikigt, så fort jag har stannat upp har hon skrikigt. Och det är så fruktansvärt frustrerande.

Det skär i hjärtat att både se och höra det.

Av Johanna - 16 december 2008 10:29

Kvällen slutade inge vidare alls igår, jag var trött och stressad och satt och försökte få ihop skolarbetet, men jag kunde inte koncentrera mig över alla ljud. Datorn strulade och pojken vägrade gå och sova, så de blev storbråk, och slutade med att jag gick och la mig. Somnade och vaknade vid halv elva, då hade pojken inte gått och lagt sig än, men jag fick han i säng. Men han somnade ändå inte förns elva.

Men då sov han iaf till tio i morse så vi har båda fått sova ut, så det var ju skönt.

Men det är så tråkigt när de ska bli bråk på kvällen, men vi hann prata lite pojken och jag, så vi var inte ovänner när han somnade iaf.

Trotsperioden är inte alls nå skoj kan jag säga, varenda liten sak ska det tjafsas om. Det mesta kan man ju ha överseende med och bara ignorera, men när man själv är trött och stressad så är det svårt att vara pedagogisk.

Idag ska jag ha hunnit göra två skolarbeten och pluggat inför provet imorn, så är jag färdig med skolan. Och jag försöker se att allt är över imorn och då kan jag slappna av, men det är så svårt.

För just nu känns det omöjligt, för jag kan inte plugga alls när jag är ensammen med dessa, alla kräver min uppmärksamhet hela tiden och jag får inte tid nånsin att bara sitta ifred och göra skolarbetet.

På nått sätt måste jag lyckas, men jag vet inte hur.

Ovido - Quiz & Flashcards