Alla inlägg den 29 december 2008

Av Johanna - 29 december 2008 19:20

Ja alla andra verkar ju lägga ut sin så då gör väl jag det med.


Preliminära Nyårsmenyn:


Förrätt

Kokt kronärtskocka med vitlöksmör

Vitt vin

Varmrätt

Älgstek med hasselbackspotatis och grönsallad

Rött vin

Efterrätt

Ost och kex

Fikonmarmelad

Mousserat vin


Av Johanna - 29 december 2008 16:03

Jag har gått ner ett kilo till! (avrundar som sagt,hehe)

Det går framåt:-)

Av Johanna - 29 december 2008 14:16

..japp och jag verkar uppenbarligen inte ha så mycket att göra, så det blir många uppdateringar i bloggen haha...

Nu har då Gossen gått och lagt sig i sängen för eftermiddagsvila, så an får hoppas han får sova lite, Flickebarnet borde ju ocksa sluta ögonen snart...

 Nå så då kan jag ju visa vilka tjusiga kläder jag hittade i Rajjala(stavning?) åt pojken, skittmysia byxor i velour ocu svettiströja, med fem myror är fler än... -märket och tryck. Det var lyckad shopping det!

Tyvärr ser man ju inte riktigt hela utstyrseln, men ja ni fattar:-)

Av Johanna - 29 december 2008 13:43

  • Se till att bebisen har en torr och ren blöja.
  • Se till att bebisen är rapad.
  • Stoppa en tutte i munnen som bebisen gillar
  • Linda in bebisen hårt i en filt, se till att tutten får stöd så den inte ramlar ur mun.
  • Palla upp med kuddar runt om.
  • Luta en tung kudde mot barnet.

Vips så sover den!


Okej, det kanske inte funkar alla gånger, men dom flesta iaf;-)


Av Johanna - 29 december 2008 12:08

...att jag är en äkta surkärring!

Varje morgon när de är dags för promenad går jag upp i varv och blir hyperstressad och på extremt dåligt humör, allt blir bara jobbigt och jag blir sur och tvär. Sen väl ute på promenad blir jag bara irriterad på allt och alla.

Men när jag kommer hem är det som bortblåst, då är det bara skööönt. Ja lr oftast då...

Men det är klart det är ju inte helt smidigt att ta sig ut som det är nu, får bara hoppas det löser sig snart.


Pojken fick en pulka i julklapp av oss, så jag tänkte att det var dags att testa den idag. Alla andra vintrar har det varit enklast att ta pulkan istället för vagnen så trodde jag att det skulle vara även denna vinter, men ack så jag bedrog mig.

Jag tog Lillan i sin vagn och Lenkan i pulkan å så hunden med då förståss.

För det första var det ju ett helt sjå att bara ta sig ner i källaren, då hade jag pojken i högra handen, mjukliften, pulkan och hunden i högra. Det var INTE lite omständigt det, men nå det gick.

Nå och nog gick det och gå på promenad på så vis oxå om man är tillräckligt träningsinriktad  och envis, men nej ensam kommer då inte jag göra om det.

Det var tungt!

Så tungt att jag till och med fick vända och gå hem igen.

Men nå då vet jag iaf.

Nu har jag då fått upp svetten, så är Lillan bara lugn så ska jag ta och spela lite wii fit.

Av Johanna - 29 december 2008 10:40

Så gick den "metoden" åt helvete, har ju funkat bra nu i två veckor (han har tydligen skött sig hos pappan), men nej så var det som vanligt i morse. Först hände det innan frukost, då satte jag han på pottan och sa att han skulle göra färdigt, han satt där ett tag,  men sa att det kom inget mer, så då tvättade jag av han. Sen åt vi frukost och jag bytte blöja på Lillan, och då hade han gjort ner sig igen. Så nu sitter han på pottan...igen.

Och gör allt annat än skiter...

Ja så började min morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards