Alla inlägg den 15 december 2008

Av Johanna - 15 december 2008 19:58

Ja, se där då var det redan kväll då...

Blev inget pepparkaksbak idag, men nåja jag har ju bakat lite julgodis iaf, Älskade ska på provsmaka senare så får vi se vad det får för betyg.


Det fick bli pizza till middag idag, Älskade var så sugen, inte jag dock,men nog gick det att tvinga ini sig iaf. Den här dumma förkylningen gör bara att allt smakar samma sak, så nog hade man kunnat uppskatta maten bättre än vad man gjorde nu.


Nu leker pojken och Älskade i sovrummet, och pojken vart visst heltokig, men han kan ju inte vara trött för jag fick ju väcka han från eftermiddagsluren vid fem! Han har ju inte fått i sig något med socker i heller så det kan ju inte vara det heller. Men, men han vart väl bara överexhalterad då lr nått.

Min fina muta jag berättade om igår, provade jag på även idag(ang. toa). Men icket, samma procedur som alla  andra dar även idag. Men jag upptäckte det i tid och hann få han till att avsluta på toa iaf.

Och då trodde han att han varit duktig och frågade efter en godis som jag lovat om han gjorde på toa. Men nu kunde jag ju inte lika gärna ge honom när han gjort  i byxorna, men det kändes ju så elakt. Han trodde att han skulle få en godis för att det kommit på toa oxå, men riktigt så  var det ju inte tänkt, så han fick inget.

Men jag ville ge, jag ville så gärna, han trodde ju att han varit duktig:-(

Vi gör ett nytt försök imorn...



Av Johanna - 15 december 2008 15:47

...ja ibland tajmar man det ju riktigt bra, för nu ligger bådingarna och sover, Lenkan vart trött efter den lilla promenaden med voff, han hann leka av sig lite i snödrivorna oxå.

Har lovat han att vi ska köpa honom en pulka så vi kan fara och åka med han nånstans, det sku ju va kul.


Innan vi gick ut hann jag faktiskt dra ihop lite godisbak, det ligger och stelnar och väntar på fortsättningen bara. Tvivlar på att det vart nå att skryta med, snarare något att skämmas över. Men så går det när man gör saker utan recept lr egentligen den minsta aning om vad man håller på med :-S

Men de var kul så länge det varade iaf...


Sen har jag och syrran hunnit surra lite grann och jag har sorterat lite bilder på datorn, och jisses här går det undan med fotandet!

För mindre än ett dygn sen hade jag inte ett enda foto på datorn, men nu har jag hunnit föra över tre omgångar, så nu finns det en del;-)

Men inte så konstigt eg, känns ju som att det enda man gör på dagarna är ju att sitta och fota Gullegullan, hon är ju bara för söt!

Har hunnit få mig ena fina syskonbilder oxå!

Måste bara rota fram nå tomteluvor till de båda så man får en alá christmas style oxå:-D

Av Johanna - 15 december 2008 11:43

Nemen oh, nu har jag hunnit vara på skolan och gjort bort det sista muntliga i Svenskan så ska jag bara göra två arbeten och skicka in så är jag färdig med det, LYX!

Lite pinsamt var det dock för jag var den enda på lektionen, haha...

Sen drog jag hem, surfa på nätet en liten stund innan jag knallade ner på stan till optikern, gjort synundersökning och beställt nya linser.

Älskade har varit hemma med ungarna under tiden, men drar väl snart på jobbet antar jag, då återstår att se vad vi ska hitta på under tiden.

Älskade gjorde pepparkaksdeg igår så baka lite kakor kanske, vi får se...

Däremot behövs det verkligen en genomstädning här, så det måste jag nog ta itu med, åker ju bort til helgen så det är väl bäst att passa på nu då..


Ovido - Quiz & Flashcards