Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Afton

Av Johanna - 15 december 2008 19:58

Ja, se där då var det redan kväll då...

Blev inget pepparkaksbak idag, men nåja jag har ju bakat lite julgodis iaf, Älskade ska på provsmaka senare så får vi se vad det får för betyg.


Det fick bli pizza till middag idag, Älskade var så sugen, inte jag dock,men nog gick det att tvinga ini sig iaf. Den här dumma förkylningen gör bara att allt smakar samma sak, så nog hade man kunnat uppskatta maten bättre än vad man gjorde nu.


Nu leker pojken och Älskade i sovrummet, och pojken vart visst heltokig, men han kan ju inte vara trött för jag fick ju väcka han från eftermiddagsluren vid fem! Han har ju inte fått i sig något med socker i heller så det kan ju inte vara det heller. Men, men han vart väl bara överexhalterad då lr nått.

Min fina muta jag berättade om igår, provade jag på även idag(ang. toa). Men icket, samma procedur som alla  andra dar även idag. Men jag upptäckte det i tid och hann få han till att avsluta på toa iaf.

Och då trodde han att han varit duktig och frågade efter en godis som jag lovat om han gjorde på toa. Men nu kunde jag ju inte lika gärna ge honom när han gjort  i byxorna, men det kändes ju så elakt. Han trodde att han skulle få en godis för att det kommit på toa oxå, men riktigt så  var det ju inte tänkt, så han fick inget.

Men jag ville ge, jag ville så gärna, han trodde ju att han varit duktig:-(

Vi gör ett nytt försök imorn...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards