Alla inlägg den 1 september 2008

Av Johanna - 1 september 2008 10:33

Ja då var det måndag igen...

I fredags drog jag och pojken oss hemåt byn, men genast jag kom hem ångrade jag mig, vad ska jag göra här? Kändes så trist och tråkigt helt plötsligt...Men jag tänkte att jag tar mig väl en prommenad till mor, men såklart var hon inte hemma, men stannade där ändå en stund, sen for jag hem och gjorde absolut ingenting...


Lördagen for vi på Leos Lekland med Lenkan och hans kusiner, och Älsklingen mötte upp oss där. Det var rätt så roligt, men gossen var lite ängslig och tordes inte gå själv, så man fick följa han för det mesta. Där blev vi då hela dagen, något som måste göras om helt klart man kanske inte än på ett tag, man är ju inte helt smidig...


Så på Söndagen, damsugade jag ur bilen och återbördade den till sin rättmätiga ägare(min mor) och det var skönt att få den saken ur världen. Pappan hämtade sin son och vi övriga (jag och söt) drog oss mot urskogen, hans föräldrar... Det är lite lustigt faktiskt, man måste köra nästa en halvtimme för att komma till en asfalterad väg! Haha, så bonnigt:-D

Nåväl, där blev vi då hela dagen, Söt har ju fyllt år i veckan så han blev uppvaktad med tårta och present.

Sen låg vi och mös länge,länge i hans gamla pojkrum, där han blev en aning nostalgisk över några gamla skolböcker, jag höll då på att skratta mig fördärvad  av en gammal biologibok ang sexualupplysning, barnslig? Jag? nejdå...

Till middag blev jag bjuden på något så mysko som Potatisost(?)

Vad är nu detta tänkte jag, men det var visst nån slags rätt som gjordes på potatismos, anis och kan det ha varit ägg i?

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, det var ganska sött och ja,det bestod ju mest av potatis, så tja...hehe...jag vet inte vad jag ska tycka;-)

Då det började mörkna insåg vi att det är dags att röra på oss, så vi drog oss närmare Kalix för att dumpa av nå "skit" hos syrran, och sen hem till lägenheten för att plocka ihop och packa, och sen mot Skellefteå, kvart över elva var vi framme!

 Så det var bara att kvällsfika och somna framför tv:n då som gällde...


...Jag har sovit så oroligt inatt  och vaknat flera ggr,  det var nog det här med skolan, så nu har jag varit på första SvB lektionen den här veckan, det var inte så dumt faktiskt. Men nu är det mycket att göra på den kursen så det är bara köra hårt.

Och om jag hinner få matteboken idag så har jag mattelektion halv ett, om jag inte får den är det ju lika bra jag sjukanmäler mig och far imorn ist...om jag då har hunnit få den tills dess vill säga..


Nä det är nog bäst jag sätter igång med svenskan nu,är ju redan efter två veckor...ojojoj...


Ovido - Quiz & Flashcards