Alla inlägg den 4 september 2008

Av Johanna - 4 september 2008 07:23

Hu så har jag gått och blivit förkyld, inte så nice...trodde jag skulle ha värsta febern idag, var rätt hängig igår, men det känns lite bättre nu faktiskt...


Velade om jag skulle fara på vattengympan, dels var jag så himla trött, men sen vill man ju inte anstränga sig så man blir än mer sjuk. Men jag for iaf, och det kändes bättre efteråt. Men det där med vattenaerobics är inte min grej riktigt. Alltså jag måste vara för kort lr nått, för när man skulle arbeta med hantlarna under vattnet flöt jag bara upp, HELA tiden. Alla andra stod still precis som man skulle, men jag kunde inte! Jag for bara runt som en vante i vattnet. Och det är knappast så att jag är mest otränad, jag menar se på vilka som är där, tanter som inte orkar göra något, som inte klarar av det ledaren säger att vi ska göra.

Nä jag håller mig nog till vanliga vattengympan, förresten tyckte jag att aerobicsen inte gav så mycket mer, kan ju vara för att jag gjorde fel, men vad vet jag. Men man tränade mest armarna där, och jag vill träna hela kroppen. Synd oxå att all träning har så mycket fokus på magen, just nu ger ju inte det mig nånting, däremot skulle jag bli lycklig om jag fick träna upp ryggen. Man får ju sån fruktansvärt dålig hållning när man är på tjocken, och har man det sen innan...ja då kan det ju bara bli värre...


Gjorde mig ett mobilfodral och snöre till min nya telefon härom dagen, man vill ju inte att den ska bli repig för fort heller, bilder följer här nedan:-)


Hade skola nästan hela dagen igår. Alltså jag skulle kunna tycka att samhälls vore kul, men hur lektionen är upplagd gör att det blir pisstråkigt. Läraren står bara där framme och pratar och pratar och pratar...

Ämnet i sig är ju något som intresserar mig mycket, men jag vill inte bara höra vad han har att säga, jag vill höra vad andra har att säga oxå. Jag vill göra något på lektionerna förutom att bara lyssna. Om det är något specifikt vi ska lära oss så läser jag hellre det och diskuterar det sedan. Det där babblet är så förbannat tråkigt, att man till slut inte lyssnar utan tänker bara på en massa annat.

Svenskan däremot tycker jag är superkul! Dels är det ett ämne jag kan och är bra på, och för övrigt är det ju jätteintressant. Men främsta orsaken till att det är så bra är ju hur det är upplagt. Vi diskuterar allt tillsammans, när vi ska presentera ett arbete så gör vi det muntligt och man kan fråga och diskutera efteråt innan nästa får presentera sitt. Det är ju så mycket lättare att komma in i gruppen. Och roligare att lära sig.

Förresten gjorde jag något som jag är så ofantligt stolt över, det är kanske inte så märkvärdigt för andra, men för mig är det det. Har ett stort bagage med mig från tidigare skolsituationer som gör att jag är extremt blyg vid första möten.

Nåväl, jag har samma lektion med en annan tjej i tre kurser, så när jag kommer in i klassrummet så sitter hon där och pratar med en annan tjej, och jag kliver fram och säger "jag sätter mig här bredvid dig". Å så satte jag mig ner och vi hann prata lite grann innan lektionen började. Hoh vad nervös jag var när jag kom in i klassrummet, men nu gör jag det tänkte jag, och jag är så stolt!

Ovido - Quiz & Flashcards