Alla inlägg den 29 september 2008

Av Johanna - 29 september 2008 17:05

Nu har jag suttit vid datorn hela dagen med undantag för rastning av hund...


Jag har pluggat data, tills jag gav upp,sen Svenska, tills jag gav upp och nu tänkte jag ge mig i kast med Matten, men alltså snart ger jag upp igen.

Jag fattar ingenting! Alltså jag blir tokig, det står ju inte vad dom menar!


Ett ex. det är två cirklar utmed varann, den ena är delad i tre delar, allt är vitt, varje del har var sin bokstav a,b,c.

Den andra cirkeln är delad i tvådelar varav den ena är blå, den har inga bokstäver.

och såhär lyder frågan: Snurra de båda hjulen. ett utfall är (A, vit). Vilka är de andra möjliga utfallen?


Ja hur fan ska jag veta det?

1. Ska jag snurra båda hjulen samtidigt?

2. Ska jag snurra båda hjulen lika långt?

3. Hur mycket ska jag snurra dom? Ett kvarts varv? Ett halvt varv?


Ja så då tänkte jag att jag kollar facit då, kanske jag fattar bättre, då ska ni få svaret här:(A, blå) (B, vit) (B, blå) (C, vit) (C, blå)


Vad fan?? Jag hänger inte alls med?


Jag vet att jag brukar läsa in för mycket i texten och analysera sönder så att jag inte fattar själv, men det där talet är ju rent puckat.


Av Johanna - 29 september 2008 08:58

Hua har sovit oroligt hela natten, och mådde illa och var dålig i magen när jag vaknade, usch. Så jag låg och drog mig ett tag, sen kom Älskade (som sovit på soffan) och la sig utmed mig och vi mös för länge. Kände mig inte alls bra, så jag struntade i att fara till skolan, givetvis mår jag inget dåligt nu...

Nå ska plugga ordentligt nu idag...har två prov den här veckan...


I Fredags gick ju jag och Lenkis på stan och shoppade, sen så kom Älskade hem tidigare, så då gick vi på stan igen:-)

Vi köpte en bilbarnstol så slipper vi byta mellan bilarna hela tiden för sonen. Sen gick vi hem,packade och for raka vägen till Töre.

Lenkan sov hela vägen och när vi kom fram så var han så trött så trött,så jag bar in han och la han i sängen och klädde av han där. Sen gjorde vi inte så mycket annat än såg på tv...


Lördagen segade vi länge innan vi gjorde oss iordning och for på fjortonsårskalas hos min systerdotter, nästan hela familjen var där, och Söt fick träffa min mormor och min moster för första gången.

Där hämtade Pappan sin Lenka och en stund efter det for vi hem...

Älskade skulle på fest, men jag visste inte vad jag sku göra så jag velade och surade länge där ett tag. Men sen for vi iaf, jag lämpade av han hos grabbarna för att bastubad, och jag for vidare till Kalix. Först for jag och köpte en pizza, och sen vidare till syrran. Där färgade jag håret och sminkade mig och sånt, och sen kom gänget...

Det höll sig lugnt där ett tag, men sen spårade det ur, några blev för fulla och någon slocknade...Sen sjutsade jag in dom till hotellet, medans jag for hem, inte så kul att gå ut med tjockmagen direkt...

Kom hem satte mig i soffan och för första gången i mitt liv höll jag nästan på att somna sittandes! Nå så jag la mig då och sov, till jag fått några fyllesamtal, och tills Älsklingen ville bli hämtad. Så då var det bara tillbaka till Kalix igen...


Söndagen började oxå segt med mycket mys, men sen var det dags att dra igång. Vi packade grejor i kartonger och påsar, och hämtade sen brorsan som fick hjälpa att bära, och sjutsa alla grejor till morsan. Vi packade och flyttade hela dagen, och jag han tom städa ur rätt mycket, men sen framåt kvällen blev det såklart mörkt och det var bara att ge upp, så morsan ska ta resten nu i veckan. Sen är det bara att ringa och få den besiktad och sen på måndag så måste jag lämna in nycklarna.

Det kändes lite deppig att flytta, jag har ändå trivts rätt bra i den där lägenheten, men mest k'nns det deppigt för att jag inte har nånstans att flytta till. Jag bor ju hos Söt, men har inga av mina grejor här, så det känns inte som att jag bor på "riktigt". Vi måste hitta något snart!


Fick ju tag i mäklaren i Fredags, hon skulle ordna en visning åt oss nu i veckan, hoppas hon ringer snart om en tid...

Jag tycker det verkar skitfint, men söt är inte lika psoitiv, men vi ska kolla iaf...


Här är min nya hårfärg...

Ovido - Quiz & Flashcards