Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Måndag morgon

Av Johanna - 29 september 2008 08:58

Hua har sovit oroligt hela natten, och mådde illa och var dålig i magen när jag vaknade, usch. Så jag låg och drog mig ett tag, sen kom Älskade (som sovit på soffan) och la sig utmed mig och vi mös för länge. Kände mig inte alls bra, så jag struntade i att fara till skolan, givetvis mår jag inget dåligt nu...

Nå ska plugga ordentligt nu idag...har två prov den här veckan...


I Fredags gick ju jag och Lenkis på stan och shoppade, sen så kom Älskade hem tidigare, så då gick vi på stan igen:-)

Vi köpte en bilbarnstol så slipper vi byta mellan bilarna hela tiden för sonen. Sen gick vi hem,packade och for raka vägen till Töre.

Lenkan sov hela vägen och när vi kom fram så var han så trött så trött,så jag bar in han och la han i sängen och klädde av han där. Sen gjorde vi inte så mycket annat än såg på tv...


Lördagen segade vi länge innan vi gjorde oss iordning och for på fjortonsårskalas hos min systerdotter, nästan hela familjen var där, och Söt fick träffa min mormor och min moster för första gången.

Där hämtade Pappan sin Lenka och en stund efter det for vi hem...

Älskade skulle på fest, men jag visste inte vad jag sku göra så jag velade och surade länge där ett tag. Men sen for vi iaf, jag lämpade av han hos grabbarna för att bastubad, och jag for vidare till Kalix. Först for jag och köpte en pizza, och sen vidare till syrran. Där färgade jag håret och sminkade mig och sånt, och sen kom gänget...

Det höll sig lugnt där ett tag, men sen spårade det ur, några blev för fulla och någon slocknade...Sen sjutsade jag in dom till hotellet, medans jag for hem, inte så kul att gå ut med tjockmagen direkt...

Kom hem satte mig i soffan och för första gången i mitt liv höll jag nästan på att somna sittandes! Nå så jag la mig då och sov, till jag fått några fyllesamtal, och tills Älsklingen ville bli hämtad. Så då var det bara tillbaka till Kalix igen...


Söndagen började oxå segt med mycket mys, men sen var det dags att dra igång. Vi packade grejor i kartonger och påsar, och hämtade sen brorsan som fick hjälpa att bära, och sjutsa alla grejor till morsan. Vi packade och flyttade hela dagen, och jag han tom städa ur rätt mycket, men sen framåt kvällen blev det såklart mörkt och det var bara att ge upp, så morsan ska ta resten nu i veckan. Sen är det bara att ringa och få den besiktad och sen på måndag så måste jag lämna in nycklarna.

Det kändes lite deppig att flytta, jag har ändå trivts rätt bra i den där lägenheten, men mest k'nns det deppigt för att jag inte har nånstans att flytta till. Jag bor ju hos Söt, men har inga av mina grejor här, så det känns inte som att jag bor på "riktigt". Vi måste hitta något snart!


Fick ju tag i mäklaren i Fredags, hon skulle ordna en visning åt oss nu i veckan, hoppas hon ringer snart om en tid...

Jag tycker det verkar skitfint, men söt är inte lika psoitiv, men vi ska kolla iaf...


Här är min nya hårfärg...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards