Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Måndag

Av Johanna - 22 september 2008 16:38

Så var det Måndag och Lenkvecka...

I fredags for vi då mot Töre för att hämta Lenkan, vi var framme rätt sent så det var väl mest tv:n som gällde...

På Lördagen vaknade vi tidigt,men låg och mös länge i soffan innan tröttLenkan vaknade, sen tog vi en promenad med voff till Mor, jag behövde några knappar till lite stickningar och hon rotade fram några vinterjackor så nu är det problemet ur världen.

Efter det drog vi mot Kalix, dom hade premiäröppning för några affärer i Gallerian, så där fann jag en overall till mycket bra pris. Det har blivit rätt fint där nu, en riktig galleria värd att gå i!

Och efter det for vi till brorsan så att Lenkan och hans kusin skulle få leka av sig, och där kan man snacka ljudnivå, när vi varit där x antal timmar och sen for hem, var man något trött i huvudet!


Söndagen vaknade vi oxå tidigt och efter lite soffmys for vi en snabbis till mor igen för att hämta babyskyddet vi ska få låna av brorsan. Sen for vi mot Ikea, först en sväng in på Barnens Hus som hade ute en annons om barnvagn som vi tänkte kika på, och den såg ju superfin ut så den rullade vi genom affären och ut i bilen!

Vi som velat nu sistveckorna mellan en emmaljunga-fyrhjulig och en kronan, och så fick vi oss en trehjulig iaf! Det känns jättebra,som vi har letat och letat efter en som såg bra ut, men inte hittat till vettigt pris så står den där i Haparanda! Dessutom snyggast färg,bild kommer senare!


Sen gick vi vidare mot Ikea, shoppade loss lite, bland annat minimjukisdjur så att jag kan göra egna mobiler till både barnvagn och spjälsäng, det kändes inspirerande. Vi kikade på en massa, men insåg för första gången att vi var tvungen att begränsa vårt shoppande för att det inte sku få plats i bilen!

Mjukisdressen jag suktat efter där, var på rea dessutom så jag högg ju givetvis en sån, och sen en stor ram där man kan ha flera fotografier i. Den ska jag ha svartvita foton på våran lilla familj när vi kommer oss in i ett hus, har redan planerat hela fotosessionen. Nu är ju dom digitala kamerona dessutom så bra, så man kan få till jättefina svartvita på egen hand, utan besök hos fotograf...


Efter Ikea rörde vi oss mot sväris, där vi inspekterade vagnen extra noggrant, och provrullade lite, sen ville Lenkan in så vi var inne och försökte roa han, men man får mer passa så han inte rör alla hennes prydnader hela tiden.

Där blev vi bjudna på middag och äppelkaka till efterrätt, och som alltid så suger landet precis all must ur en, jag fick gå och vila även denna gång, men det är svårt att slappna av när man har en Lenkis,så det blev mer en kort liggstund.

Vi blev inte där så länge för vi behövde ju fara tillbaka till Skellefteå och in till Töre och städa undan och packa ihop grejorna...

Lenkan somnade i bilen och sov hela vägen från Sien till Skellefteå, vaknade när vi sku in till lägenheten och sen gick han raka vägen till sängen och sov hela natten. Det har varit en tung helg för honom, mycket hattande, och tyvärr lär det ju bli så dom helger vi väljer att fara norröver.


Idag ringde kalixbo och berättade att det var en som ville ta över min lägenhet, och dom undrade om jag kunde vara ute till den första, men nej det kändes alldeles för stressigt, jag menar, det är ju en vecka tills dess!

Nå då hörde vi om det gick bra från den femtonde istället, men det gick inte för den som nu ska flytta in, så vi bestämde den sjätte.

Det är ju bra att nån tar över lägenheten tidigare för hyran är ju rätt dyr, men en vecka på sig att flytta käns lite hastigt, särskilt när jag inte kan ta hit nån av mina grejor, det får ju liasom inte plats.

Så allt måste skuffas in hos morsan, men det ska väl gå bra iaf...Måste ringa och be om hjälp med flyttstädning, är ju lite tungt att göra allt själv just nu även om det går.


Idag har jag och Lenkan annars varit på Voffpromenad, det är fint ute när solen skiner sådär, och här finns sån härlig strandpromenad, så jag var helt slut i benen när jag kom hem och helt genomsvettig.

Lenkan har varit snäll och sovit mycket idag, har sin andra tupplur nu!

Men jag har lovat att vi ska på en lekpark när Söt kommer hem, så vi får hoppas att det inte blir alltför sent då...


Nu har jag stickat lite babykläder och sånt, och ska bara fota och lägga upp, jag är rätt stolt faktiskt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards