Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Snärtan vaknade...

Av Johanna - 8 december 2008 13:26

Så det var slut pluggande (inte för att jag gjorde så mycket ändå) för min del, det var bara dra fram babybjörnen och sätta igång att vagga, jag har hängt tvätt och sorterat legobitar, hängt upp mina nya gardiner jag köpte i Lördags... fotade så fint det blev, men så är usb-kabeln borta igen...

Som tur var har hon inte skrikit så mycket,*phiuu* då får öronen vila ett tag, men hon är konstant missnöjd...

 Ska till bvc imorn så då ska jag höra vad hon säger, om det verkligen inte finns något som gör det lite bättre...

 
 
Anna E

Anna E

8 december 2008 13:38

Lycka till imorgon, hoppas inte lillgumman har kolik =(

http://metrobloggen.se/sessans

 
Ingen bild

Lotta

8 december 2008 13:54

Ta inte detta på fel sätt nu :) men jag tänkte, du skrev förut att bvc tyckte hon gått upp lite i vikt sedan födseln.. Och om hon är missnöjd ofta så kanske det är så att hon inte får tillräckligt via bröstet? Eller så kanske hon får magknip av något? Är hon värre eller bättre vissa tider på dygnet eller då du har ätit något speciellt eller så? Ja, jag vet inte. För mig funkade ju inte amningen alls så jag kanske inte ska säga nåt :)

 
Ingen bild

Lotta

8 december 2008 14:04

Vad bra att du inte tar illa upp :) Sånt där kan vara känsligt för folk :) Har du märkt om hon blir lugn av nånting? Eller skriker hon o är grinig öht? Vill hon snutta mkt på bröstet? Ja hoppas det ordnar sig för er, är inte roligt då dom inte är tillfreds :S har ni bestämt nåt namn än förresten? :)

 
Ingen bild

Lotta

8 december 2008 14:15

Ja då kan det vara mjölkallergi eller att hon får ont i magen av nåt du äter. Jesper ville äta dygnet runt och var kinkig och spydde efter varje mål och han var mjölkallergiker. Han fick man lite lugnare om man hade han på mage över mina knän o klappade han i rumpan, men han blev inte helt nöjd iaf då

 
Anna E

Anna E

8 december 2008 14:26

ja, det tycker jag du ska =)
Vilken dag som passar för mej, bara inte onsdag. Då ska jag till bm =)

http://metrobloggen.se/sessans

 
Anna E

Anna E

8 december 2008 14:27

Jaha, nä det är klart om du tagit lån. Men bara 2 v kvar? Skönt, kan du bara ta det lugnt sen då?

http://metrobloggen.se/sessans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards