Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Varför ska allt hända just mig?!!

Av Johanna - 17 december 2008 14:06

Det är fan helt otroligt!

Jag har just kommit från att ha varit ute med hunden. Och det är så extremt slaskigt och oplogat så man får riktigt pressa sig fram med vagnen. När jag då just hade rundat ett hörn så skulle jag uppför en backe och så står en bil på tomgång, trottoaren går absolut inte att gå på så jag väljer att gå utanför bilen där det givetvis sitter en gubbe i.

 När jag kommer jämsides med bilen så tjorvar hunden in sig med kopplet i ena hjulet. Det där händer ju jämt och det är tillräckligt irriterande då men det här tar fan priset. 

Jag ner på huk, Lillan i babybjörnen skymmer och jag nästan helt blind utan linser försöker få loss, men på nått sätt har hon tjorvat in det totalt och jag får inte loss det. Jag sliter och drar och håller på att skämmas ögonen ur mig, för gubben sitter ju säkert inte och njuter direkt av att ha full syn ner i min rumpskåra(ja för små byxor har jag).

Jag bara känner hur ilskan kokar, och tror du inte att telefonjävlen sätter igång och ringa, som att jag inte hade nog med problem. Orka svara då liksom.

Jag fick inte upp tjorvet så det var bara att försöka ta sig hem ändå.

Maja med ett koppel på nu tre decimeter och hon som ännu inte hunnit bajsa. Kände man sig verklöigen som sjyssta klubben på glatt humör...INTE!


Sen försöka få ner vagnhelvetet i källaren, genom en dörrfan som knappt går att öppna för att den har så jäkla trög självstängning.

Fatta att folk är så jävla lata att dom inte kan stänga dörren efter sig så att sånt behövs! Det gör det ju bara jobbigare för oss alla som ska få ut och in grejor genom dörren.

Skitsamma... då är det hela procedueren att få sig upp i lägenheten då, underbart.

Ja väl inne så sa jag åt pojken att gå och sova, men tutten är putsväck såklart, och som jag sa, jag ser ingenting. Hittade den till slut iaf.

Så la jag Lillan, så skönt hon sover tänker jag, mm...jag hann bara gå ut ur rummet så sätter hon igång och skrika...


Det är fan inte min dag idag.

 
 
Ingen bild

Lotta

17 december 2008 15:20

Nämen fy vilken dag du har haft :S Gustav får ta hand om barnen ikväll så du får ta det lite lugnt! Det behöver du

 
Ingen bild

Lotta

17 december 2008 15:38

Men visst kan han väl va hemma en gång från det för att avlasta dig då du haft det som du hade? Jag har då "tvingat" tony att vara hemma från sina träningar då jag haft det riktigt jävligt med Jesper och det har han gjort för att hjälpa mig. Det borde gustav kunna göra oxå. Jag menar, du har han ju inte hemma alltid från bedmintonen precis

 
Anna E

Anna E

17 december 2008 17:09

oh my God, vilken hemsk dag =( Stackars dej...lider verkligen med dej.
Hoppas barnen är snälla och sover ikväll så du får vila upp dej =)

http://metrobloggen.se/sessans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards