Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 13 maj 2009 15:21

Ungarna sover och jag stickar så det är inte så spännande här, väntar på att Älsklingen ska komma hem så att vi kan fara och handla och sen blir det bara att ta det lugnt igen...En luuuuugn dag verkar det vara....

Av Johanna - 13 maj 2009 13:34

Skit oxå vilken stress det vart!

Fick ju skynda så mycket imorse så jag hann inte ta ut hunden innan vi var på ban ken, och när vi kom hem var det bråttom med maten så jag glömde helt bort...stackars vovve är ju pinknödig!



Av Johanna - 13 maj 2009 12:12

Försov mig imorse, öppnade ögonen och tittade på klockan som visade 09.56 och 10.00 skulle vi vara på banken. Så jag hoppade ur sängen och satte pojken vid köksbordet och drog fram mat åt honom, slog en blick mot klockan i köket som visade halv tio!?

"Ja justja, klockan i sovrummet går ju en halvtimme förfort!"

Men fortfarande brådis, så det var bara slänga på sig kläderna, nån dusch hanns inte med heller. Sminka sig lite fort och hjälpa pojken med sitt.

Sen fick vi stressa ner på stan, såklart tog det sin lilla tid på banken. Och pojken krävde uppmärksamhet hela tiden och Lillan hann bli hungrig, hon som inte alls brukar bli hungrig den tiden. Så hon gnölade hela tiden och pojken avbröt och skulle prata med en oavbrutet.

Nåväl, vi blev smått oroliga där ett tag, det visade ju sig att vårat lånelöfte gått ut!

Men jag har ju mer pengar nu när jag är mammaledig än när jag studerar så det gick bra ändå. Så vi fick lån även fast vi inte hade köpare på lägenheten, det hade vi inte tidigare...

När vi väl var färdiga var det bara att skynda skynda hemåt, för Lillans skull men nu har hon blivit mättad och vi andra oxå.

Älsklingen har dragit en snabbis till jobbet och ska sen på besiktningen, vi stannar nog hemma. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Av Johanna - 12 maj 2009 19:02

Mjaaaah...går ju inte så jättebra...Har upptäckt farinsocker i maten, så det går rätt fåligt måste jag säga:-S Och när det inte är nå mer gympa...ja man kan ju säga att pilen på vågen pekar inte direkt ner. Beach2009 up my ass om jag inte tar tag i detta snart...



Av Johanna - 12 maj 2009 17:07

Lr, njah betalt är det ju inte riktigt, men nu har vi skrivit på papprena. Så: VI SKA BLI HUSÄGARE! Wihooo, tjihooo!!


Imorn är det banken och besiktning av huset nu får ni hålla tummarna att det inte är fullt i mögel lr nått!

Jag är lite osäker om jag ska följa med, hade ju pojken med mig nu när vi var hos mäklaren, och ja visst var han duktig,men man kan ju ändå inte koncentrera sig. Och besiktningen tar ju mellan två och tre timmar, så det kommer nog inte att funka. Men vi får det ju på papper sen så det går nog bra ändå, och Gustav ska ju dit så...

 Ja och den korven for ju direkt på jobbet och ska dessutom jobba över, det var ju just en rolig prick det där. Jag som hade hoppats på att vi skulle fira det på något sätt, men tydligen inte. Tråkmåns!

Så då får jag väl göra nån falukorv till middag då, vilken lyx...lr så inte...

Jaja, Pojken har då fått fira, han har suttit på balkkongen och ätit en glasstrut så han är ju nöjd iaf...

Av Johanna - 12 maj 2009 14:05

Snart smäller det ju!

Ska vara hos mäklaren på en timme, så jag måste slänga mig i duschen nu(nej det började inte riva idag heller) så att jag luktar lite gott när vi kommer dit, måste ju hitta nå vettiga kläder oxå(haha, det lär ju bli ett problem!). Blir nog en svängom på stan med sen.*fniss*

NERVÖS!

Av Johanna - 12 maj 2009 13:46

Ja, jag sa ju att mäklaren och mattläggaren kom samtidigt tidigare, vilket då i sig gjorde mig stressad.

Och innan mäklaren for så började hon prata med pojken om vad vi skulle göra idag, om vi skulle ut, om vi skulle gå till lekparken osv. Givetvis vart han helt exhalterad av detta då, så det var bara snabba sig ut då tänkte jag innan det bara blir tjafs istället.

Jo, så helt klart glömde jag ju bort att det var matdags för Lillan. Och det kom jag ju inte på förns vi hade gått, så det blev en snabbvisit till lekparken.

På hemvägen hade hon hunnit bli så hungrig att hon gallskrek rätt ut. Och då kan man ju inte släpa fötterna efter sig precis utan det var bara att snabba sig. Väl nere för rampen och inne i cykelförrådet så släpper jag ju alltid hunden lös, men när jag då kommer ut i cykelförrådet så ser jag att alla dörrarna till de tre trapphusen är öppna och dörrarna ut på gården dessutom! Och innan jag tänkte på att jag inte hörde hunden hade vi hunnit komma upp till lägenheten.Så då var det ju bara springa ner igen med Lillan på armen och ropa, men inte hittade jag henne inte, hon var som bortblåst. Då fick jag springa upp igen, lägga lillan skrikandes i sängen och ut och leta hunden igen.

Tack och lov kom hon efter ett tag, vilket hon oftast gör, men här är det så mycket bilar som kör så fort, så överkörd skulle hon helt klart blivit inom de närmsta fem minutrarna om jag inte fått fast hon.

Nåja, bara kalla av hund-letar-styrkan(sambon) och upp i lägenheten för att fixa välling, "men vad är det som luktar??"

Jo pojken hade hunnit slå på plattan dom ynka två minutrarna han var ensammen i lägenheten...


Låter det som att det är min dag idag? Nej, särskilt inte med tanke på klänningen jag missade tidigare, är så himla besviken!


Av Johanna - 12 maj 2009 11:40

Så missade jag auktionen med tre minuter!!! Jäkla skit, varför varför, varför la jag inte ett högre bud?!!!


Ja nu har både mattläggaren och mäklaren nvarit här, sämsta tajmingen nånsin. Båda var här samtidigt.Jajaja


Nu ska jag sura över klänningen som jag just missat, skit!

Ovido - Quiz & Flashcards