Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 14 maj 2009 15:29

Börjar lukta bränt här, månne det vara från min hud?

Stackars plågade hud som bara får bli solbränd hela tiden:-S

Av Johanna - 14 maj 2009 13:57

Och det är verkligen ett härligt väder, Nu är vi ju hemma igen såklart eftersom att jag sitter här. I Brevlådan låg ett tradera paket och ett avi. så mina skor har kommit! Ska hämta ut dom i eftermiddag, oh hoppas dom sitter bra!


Nu sitter vi på balkongen jag och Lenkan, han med en glasstrut och jag med en mugg kaffe och laptopen, Nu ska man bli brun medans man ser eurovisionsreprisen. Vad gör ni:-)

Av Johanna - 14 maj 2009 10:47

Ja fläsket alltså.

Jag har fuskat så mycket sista tiden och haft ångest över att jag nog snarare går upp än ner, men inte har jag gjort något åt det. Nej jag har bara mått dåligt. Men nu är det färdigt. Nu är det slut. Inget mer gnäll, bara arbete!


Nu är det Gi som gäller igen, inget mer socker och bara smalmat som gäller. Är ju bara en månad kvar till Jan&Marias bröllop och jag som ska vara toasatmaster, gäller att vara snygg då!

Ja inte snyggare än bruden förståss, men det lär ju inte vara så svårt. Den människan har ju blivit supersmal på sista tiden.*avis* Dessutom ska hon göra hårförlängningar, så ja, mitt råttfärgade tråkiga hår går ju inte ens att jämföra,haha...


Nä nu blir det frukost!

Av Johanna - 14 maj 2009 10:19

Är fortfarande så trött idag, har inte vaknat förns nu och vi som tänkte fara på förskolan på förmiddagen, men det ser inte ut att bli så då. Ev. på eftermiddagen då... lr vi får se...*gäsp*

Var ju sånt fint väder idag så man kanske hellre är ute, lr ja...nå sånt. *gäsp igen*

Av Johanna - 13 maj 2009 22:04

Ååååh, pojken har inte somnat än. Jag vet inte hur många gånger jag har sprungit in och ut ur sovrummet.

Jag är så trött, kan han inte somna snart? Helt slut, helt slut.

Av Johanna - 13 maj 2009 21:08

Usch vad jag känner mig trött nu. Helt slut i kroppen och linserna vill bara på att grumla igen. Dumt eg. för jag har ju som inte gjort något idag, men Älsklingen jobbar ju över och har inte kommit hem än och då blir jag så trött och slut.

Han lär väl inte komma hem förrens inatt nångång, brukar vara så när det är mycket på jobbet. Känns ensamt. Och lite jobbigt.

Nu har iaf Lillan somnat och pojken är i säng, om än motvilligt. Hunden behöver ju gå ut oxå, men jag vågar inte ta ut hon när pojken gått och lagt sig, han vaknar så lätt nuförtiden och oftast i gråt. Så hon får väl vänta till Herrn i huset kommit hem. Men eg. hade jag velat göra bort det nu med tanke på hur trött jag är. Men det är bara att vänta:-(


Imorn blir det Öppna förskolan på förmiddagen, får väl hoppas det är fint väder så man kan gå dit, det var ju nått ang. det där med fläsket lr nått...


Av Johanna - 13 maj 2009 20:01

Se det!

Vi är många som har jobbat inom vården och VET hur det är, äntligen är det någon som gör slag i saken och för fram det i ljuset. Det är skamligt hur det är, och att ingen bryr sig. Ingen gör något. Sparka på de som ligger, det är det de handlar om.

Av Johanna - 13 maj 2009 16:51

Och nu kan vi slappna av, för det visade ingenting anna t än småfix. *puh*

Så nu är det väl rätt klart lr? Nu är det bara invänta inflyttning.

Vad konstigt det känns, vi som har letat hus i nästan ett år, gått på otaliga visningar, budat på många och nu står vi här. Man kan ju inte riktigt säga att man äger huset än, men nästan. Det kommer ju bli vårt!

Helt sjukt! Nu behöver man inte kolla och söka hus, inga fler visningar och budgivningar och snart kommer jag slippa dessa trappor. Tänk vad skönt att bara öppna dörren och gå och sätta sig på bron när det är fint väder? Att låta pojken springa av sig hur mycket han vill, att inte behöva bry sig om grannarna, slå på en tvättmaskin klockan elva på kvällen.

Härligt det ska bli!

Vi har verkligen inte hunnit smälta det än, känns helt otroligt, allt har ju gått så fort!

Jag som brukar vara snabb att hinna möblera färdigt och tänka ut passande tapeter i alla hus vi varit i, har inte ens hunnit börja med denna.

Ja det är lite lustigt:-)


Ovido - Quiz & Flashcards