Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 15 maj 2009 20:07

Det blir Cinese Take-out ikv. Älsklingen(ja han vart det nu igen, hihi) är och köper Nasi Goreng åt mig,givetvis något åt sig själv med:-)

Och snart börjar Jönssonligan på MallorcaTv4+, egentligen var jag sugen att se sällskapsresan, men man tar det man får så att säga.

Annars är det ju som sagt SKIT på tv:n, hur många gånger har man inte sett Jönssonligan på fyran eg? Dom verkar ju  ha nån slags mani på dom, för att inte tala om Beckfilmerna...

Nogtjatat om det.

 Är lite svårt att skriva just nu, lillan sliter i muskabeln och försöker komma åt knapparna, nedrans unge;-)


Av Johanna - 15 maj 2009 17:18

Lillan har varit gnällig nästa hela tiden efter att vi kom hem efter promenaden, och pojken har sån energi så ingen lugn stund har det varit här inte. Har dock hunnit sitta på balkongen medans det var fint, men jag fick springa upp hela tiden så, ja...mycket solande vart det ju inte nej. Dessutom är han på bråkhumör, skrattar bara åt en när man säger åt honom och fortsätter än värre, man kan ju bli vansinnig för mindre.


Den..."Älskade" Sambon ringde vid fyra och meddelade att han skulle jobba över, så det blir nog inge Sien idag. *morr*

Lite störigt när man är inställd på det och förberett pojken, men jaja...

Kan säga att jag lär inte vara på glatt humör om jag måste spendera även denna kväll ensammen med barnen. Är liiiite less på att sköta allt själv nu.

Det är inte hans fel att det är mycket på jobbet, nej. Men jag kan inte låta bli att bli sur över att det ska behöva gå ut över mig. Och barnen.

Det är ganska svårt att hålla humöret uppe när man själv är trött. Och trött blir man när man inte får lugn och ro, när man inte får nån lite ynka stund för sig själv.

Jajaja... det är iaf Fredag nu så då får man väl hoppas att han inte behöver jobba under helgen oxå, så att man får lite tid tillsammans och lite tid för vila.


Av Johanna - 15 maj 2009 14:35

Ja det är ju inte så soligt direkt, så jag tänkte att jag chansar inte utan tar på mig långärmat. SKulle jag inte ha gjort.

 Jag och pojken lekte en sväng i sandlådan här ute pågårdsplanen och gungade lite granna. Sen gick vi en långsväng med hunden, och det vart svettigt!

Trots en massa moln så är det säkert närmare tjugo, har inte kollat dock.

Definitivt kjolväder:-)


Nu sitter vi och tar igen oss lite, man blir alltid lite mör av sistbacken upp till oss. Men sen måste jag dra igång lite röjning. Ser F.Ö.R.J.Ä.V.L.I.G.T ut här hemma.


Sen lovade jag ju en bild på shosingarna jag hämtade ut igår, och hur går det med det då?

Njaaah... den förbaskade kabeln är ju borta igen!

Vad less man blir, vi har ju två kameror och då borde man ju rimligtis ha två kablar oxå men nej. Båda är borta, för att inte tala om ena kameran. *SlarvGustav*

Av Johanna - 15 maj 2009 10:56

Men alltså förstå att Pajalagröt är gott!

Hädanefter ska jag äta det till frukost varje dag, de är väl GI? Och om det inte är det så ska jag äta det ändå:-)

Mummah!

Av Johanna - 15 maj 2009 09:07

Ja inte var det lika fint väder idag som igår, men fullt illräckligt för att gå broarna runt, lr?

 Kanske spricker uppp till sen. *hoppas*


Och nu kan jag bara meddela att jag har hittat klänningen jag vill ha på Jan&Marias bröllop, men det är bara det att auktionen går ut på Lördag och jag kommer ju inte vara hemma så ninja hem den blir svårt. Så ska jag ha den måste jag lägga ett nedrans högt bud redan nu, men hur mycket är jag villig att betala? Borde ha funnits "köp nu" på den...

Av Johanna - 14 maj 2009 23:24

Kom på värsta idén, "Jag tar och väger mig!"

Ja, vad smart! Så jag gjorde det:

"Vah? Tjihooo!!!...men nä vänta nu...den måste visa fel?"

 (60.7kg visade den)


Sprang halvvägs till datorn... "Det här måste bloggas om!"

Vänder om och kommer på att det är nog bäst dubbelkolla innan jag blir alltför exhalterad.

Och jajjemen... det låg en plastleksak under vågen så den visade fel. "FANH!!!"

Jaja... åkäjdå, jag hade ändå gått ner några hekto, men inte riktigt tre kilo direkt, haha...ojoj, vad bittert det där var....

Av Johanna - 14 maj 2009 21:28

Älsklingen drog på jobbet en sväng, han känner sig lite stressad just nu. Mycket och göra när den andra gått på semester.

Så nu får jag spendera kvällen ensam igen då. Pojken ville sova i våran säng i natt och det fick han, så jag får väl lägga mig och sova utmed han om det känns alltför tomt då...


Imorn dra vi mot Storsien och spenderar helgen där, pojken har ju inte trotsat alls särskilt mycket under de senaste två veckorna. Så man får väl hoppas att det fortsätter så då, var VÄLDIGT jobbigt sist. Är det fint väder kan man ju iaf vara ute och det brukar gå bättre:-)



Av Johanna - 14 maj 2009 20:43

Nu har man svullat is sig lite grillade ribs såhär på Torsdagskvällen, det var najs.

 Var en sväng på Solbacken och handlade innan, och jäsikens, maten fick knappt plats när vi kommit hem! Men nu har jag bunkrat upp med GI-varor så nu är jag igång igen!

Hämtade även ut mina snyggisskor,bilder kommer imorn. De satt ju som ett smäck på, men svinont gjorde det! Höga klackar och i lack så det skaver ju lite, men äh vaffan. Vill man vara fin...lr hur var det nu?

Nå och nu är man knallröd på överkroppen, ojojhojojdå så kan det gå...Men förstå vilket härligt väder det varit idag! Hoppas det blir lika fint imorn oxå, vore helnajs det:-)


Ovido - Quiz & Flashcards