Alla inlägg den 13 april 2009

Av Johanna - 13 april 2009 20:20

Ja det är verkligen skönt att få komma hem.

Helgen har varit rent ut sagt förjävla jobbig emellanåt och helt okej andra stunder. Dessutom har det hänt en olycklig grej, min mormor fick en propp på Påskafton och ligger på sjukhus just nu och utgången är oviss. Känns inte alls så bra att vara 20 mil bort och inte kunna fara dit. Men jag var och hälsade på henne igår med Lillan och jag hoppas det muntrade upp henne något. Känns inte kul just nu...


Trotsen har varit konstant närvarande och vi har haft några hemska stunder ihop.

Lördagen for vi och rantade i Haparanda och i Torneå, pojken skötte sig riktigt bra där faktiskt. Några små duster hade vi men det flöt på bra för det mesta. Hade han på ståbrädan hela tiden och det funkade!

Dock tog han ut all trots när vi kom hem, envisare unge får man leta efter. Han driver en tills man bryter ihop. Så kvällen slutade med både mor och son i tårar. Jag skämdes så mycket över hans utbrott att jag satt hela kvällen på övervåningen och tordes inte gå ner.


Gårdagen var oxå en rantardag, Älsklingen for iväg med en kompis och åkte slalom. Så då tog jag bilen till min mor i Töre, hängde där ett tag tills vi for till min bror och firade honom på hans födelsedag. Efter det till Kalix, min bror och fästmö var barnvakt åt pojken medans jag for på sjukhuset. Och sen for vi tillbaka till Sien.

Där var det trots igen och det var ju sådär lagomt kul med en son som skriker rakt ut när det är släktingar på besök som jag aldrig träffat.

Skämdes om än mer än dagen innan.

Jag hann inte ens hälsa på människorna som väntat över en timme extra på att vi skulle komma hem för att bland annat träffa mig.


Inatt vaknade han med ett gallskrik första natten på svinlänge då jag somnat utan besvär. Han trotsade och bråkade ett tag innan jag fick tillbaka han till sängen och han somnade om. Då var ju vi två klarvakna och ingen av oss somnade om förrens kanske vid fyratiden i morse.

Klockan sex vaknar ju Lillan och ska ha mat och då vaknade ju även pojken, "Nu ä ja vaken!". Sen dess har det varit full speed utan paus.

Det har dock varit mindre trots idag tack och lov, men sömnbrsten gör ju sitt till och att han inte kan sitta still i tre sekunder, tålamodet har inte varit det mesta med andra ord. Dödstrött har man varit.

Jag fattar inte hur han orkar?

Han är ju typ aldrig still, leker och grejar och har sig. Nångång borde han väl bli trött? Men näe, hur man än försöker att aktivera han så händer inget. Man önskar ju att han kunde sitta still och bara mysa, men icket.


Hemma är man ju nu som sagt, och trots allt bråk har det även varit roliga stunder.

Pojken har varit ut på en lång skotersväng med Älsklingen på hans mammas nya skoter.

Han har fått leta påskägg på påskaftonsmorgonen och fått två stycken! En från Kickan och en från oss.

Vi har varit på Rajalla och Ikea och shoppat gärnet, hälsat på hos folk. Pojken har dragit igång allsång, Svärmor vid piano och sång, pojken vid piano och sång och Kickan som doa.

Vi har lekt på gården och pojken har fått alla engagerade i sin lek.

Han har hjälpt Älsklingen att tvätta bilen och svärfar att grädda våfflor.


Nu är Påskhelgen över och det är rätt skönt att få det gjort, imorgon är det vardag igen:-)


Ovido - Quiz & Flashcards