Alla inlägg den 15 april 2009

Av Johanna - 15 april 2009 17:48

Middagen är ju då inmundigad, det var precis så gott som det verkade:-)


Pojken åt dock inget, smakade knappt.

Han klagade på ont i magen, men det gör han ju nästan jämt så det är inte så ofta det stämmer. Nåja mitt i maten(ja alltså då JAG äter) så behöver han gå och bajsa. Ja vi har ju ingen toa ni vet, allt är ju rivet ut.

Och det går ju liksom inte att springa ner fyra trappor när en treåring behöver på toa, så han får ju göra på pottan. Det gör han ju annars oxå så det är inte så stor skillnad jämfört med att han då sitter på toaletten i vanliga fall.

Och det var ju inte så aptitretande direkt att ha någon knöstande bakom ryggen på en, det kan jag säga er.

Det var dessutom en trevlig överraskning som väntade mig när han var klar. Om jag säger såhär, utan att ta i med för mycket detaljer så hade han skäl att ha ont i magen.

Skoj, just när man verkligen hade behövt en toa.

Av Johanna - 15 april 2009 16:11

Ingredienser:

ca 1/2 Falukorvsring

3 Tomater, Skivade

1 Lök, skivad

2 Bananer, skivade

1 Burk champinjoner

En skvätt soja, en buljongtärning, curry, salt och svartpeppar.


Gör:

Grunda med skivad korv, strö tomaterna ovanpå, krydda med curry och ett ordentligt lager ost. Hiva på bananerna.

Fräs löken och champinjonerna, snör i en buljongtärning, skvätt på sojan och krydda med salt och svartpeppar.

Släng blandningen på korvgrejset, lite  mer korv om det ryms, sen rikligt med curry och så mycket ost som bara ryms på.

Släng på ett lock och in i ugnen.


Servera med Bulgur of course.

Av Johanna - 15 april 2009 12:58

Nu har jag knallat hela vägen från Anderstorp med vagn och gosse på ståbrädan. Och fatta att jag är trött i bena! Sistbacken här är ju något brant. Det är knappt man orkar ibland...


Typ direkt klockan slog sju i morse var de här de där gubbarna och började riva. Så då var det bara att skynda skynda. Älsklingen sjutsade oss övriga till Anna, där fick ungarna småbusa tills Öppna förskolan slagit upp portarna så att vi kunde gå dit.

Det gick jättebra, pojken lekte jättefint hela tiden och bråkade inte med nån(ja med mig då, men det räknas ju inte).

Lillan sov mest, åt en sluring och just när jag bytt till nya o-ner-spydda kläder så spydde hon ner allt på en gång igen. Det kom nån kaskad här och där så man hade fullt sjå med att torka efter henne. Precis som vanligt med andra ord.

Men det var trevligt och så roligt för pojken, så dit ska vi definitivt fler gånger!


När det blev lunch så gick vi till Anna igen så att barnen fick sig nå mat och vi en kaffekopp och det blev lite mera bus och lite bråk. Men sen vart det lite trött och gnälligt för båda barnen så det vart dags att knalla hem.


Så nu sitter pojken och ser en film, man kunde ju önska att han skulle sova lite när han är så trött men han har ju slutat med det nu. Så nu är det bara lite kroppsvila under filmen sen är han igång igen:-)


-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-oOo-


Gubbarna var klara med badrummet för idag, men de hittade inget fel(?). Det var ju fuktigt men det fanns inget läkage nånstans. Så imorn kommer Anticimex för att kolla om de hittar något. Borde de ju rimligtvis göra.

Så det är osäkert hur länge vi blir utan toa, och nu när de inte vet så är vi helt utan badrum. Huvva, jobbigt. Känner redan nu att jag skulle passat på att låna toan innan jag gick från A-torp för jag behöver gå snart efter allt kaffe. Dumt otänkt.

Av Johanna - 15 april 2009 06:15

Snart kommer dom j***arna och river och lever om i toaletten så här är vi redan uppe, varken pigga eller glada.

Arrrghh!

Jag hatar att stiga upp såhär tidigt! Jag är trött och vill sova!

Hur kunde jag vara så dum att säga att de kunde komma på morgonsidan? HUR KUNDE JAG VARA SÅ DUM?!!!

Jag skulle sagt att det kunde komma på kvällen. Eller nån annan jävla dag.

FAN.

Orka.

Jag är trött, orkar inte hålla på att bråka med ungar och hundar vid den här tiden. Jag vill sova!

*muttrar*

Ovido - Quiz & Flashcards