Alla inlägg den 14 april 2009

Av Johanna - 14 april 2009 20:42

Nu ligger ungarna och slumrar i kors i soffan och somnar nu båda vilken sekund som helst, så sött:-)


Pojken ville inte alls lägga sig och sova i sängen så han får väl somna här då för en gångs skull. Vill inte bråka med han mer nu.

Inatt ville han somna i våran säng och vanligtvis brukar jag lyfta över honom i sin säng när jag går och lägger mig. Men i tröttdimman tänkte jag att det skulle vara mysigt att samsova så jag gjorde inte det.

Det var INTE mysigt. J

ag för pojken ja... men inte för mig.

Har legat och trängts på min kudde och under mitt täcke.

Som om det inte vore nog så är han den största böken som finns.

Hur han lever om i sängen!

Det är helt otroligt att han inte ramlar ur sängen oftare än vad han gör egentligen.


Jaja, så inatt får han sova i sin egen säng. Jag har inte alls fått sova bra inatt och varit så trött hela dagen därför.

Och de kommer ju tidigt imorn bitti och ska fixa i toan så nått måste man ju få sova om man ska orka...

Hujhuj, hoppas de inte behöver riva allt:-S

Av Johanna - 14 april 2009 20:05

Handla, det hann vi. Men gympan han vi inte tillbaka till, typiskt.

Så har det gått ännu en dag utan att man fått träna, superbra, jätteskoj.

Tv och soffan nu resten av kvällen, nyttigt!

Seg och otränad känner man sig, härligt.

...

Av Johanna - 14 april 2009 15:31

Har varit på en långpromenad med Anna, och det kändes i vaderna kan jag säga. Backen upp hem var riktigt tung men jag kämpade på och upp kom jag, men andfådd så inåt skogen var jag. Pustande kom jag in genom dörren och vem kikar fram bakom hörnet om inte sambon! Men han for på jobbet lika snabbt, han hade bara varit hemma för att ringa försäkringsbolaget ang toan...

 Sen gav jag pojken lite krubb och syrran ringde i samma veva så man har suttit i telefon sen dess, ja tills det tog slut ström i telefonen förståss. Skräptelefon!

Den klarar bara ett tretimmars surr och sen börjar den pipa, vicket schwammell.


Vart så hungrig så jag tänkte börja med middagensen...men nähä!

Bulguren var slut så då var ju det kört.

Idag så är det ju slutfuskat nämligen, nya tag som gäller. Så då kan jag ju inte börja med sånt snusk som vanligt ris lr pasta, nejnej.

Då får jag väl vänta med middagen då, får se om vi hinner fara och handla innan gympan ikväll, lär nog dock bli rätt ansträngt. Han är ju ingen snabb en den där bilinnehavaren.

Jaja, får se.

Hungrig är jag då iaf, så vad ska jag då hitta på?

Har ätit två torkade aprikoser, men det blev man ju inte mätt på. Lite kaffe på det kanske fyller ut magen lite...

Av Johanna - 14 april 2009 11:23

Jag fattar inte varför den försvinner jämt?? Jag har den ju alltid på samma ställe. *SUCK OCH STÖN*


Har ju massor med foton att lägga upp, tyvärr in get från helgen då, slut ström i kameran. Men ändock. Sur blir man.

Nånå, nu ska vi klä på oss snart och möta upp Anna och gå en promenix i finvädret:-)

Av Johanna - 14 april 2009 09:46

Det var visst värre en vad vi och de trodde...

De har nu rivit klart i lägenheten nedanför och insåg att de måste riva hos oss med. Har vi tur kan det sätta tillbaka toalettstolen imorgonkväll och har vi redig otur är vi helt utan badrum i veckor framöver.

Det blir ju najs med toa och dusch i källaren fyra trappor ner, så varje gång det ska pinkas måste jag konka hela konkarången ner.

Ujuj det blir inte lätt...

De avvaktar till imorn, men så kommer de på morgonen och bilar så...är du upptagen imorn Anna? ;-)


Men då betyder det alltså att vi får en ny våtrumstapet(lr vad det då blir),och då kan jag meddela att det blir INTE med varken frukter lr båtar på!



Av Johanna - 14 april 2009 08:57

"Han ä som Faofao." Pekar på Rune.

-"Vet du Sven att han är en Farfar, han är bejbisens farfar"

"Ja tycke om han." Pekar på Rune igen(Rune fnissar och rodnar lite).


En stund senare:

"Vad gö Faofao?"

-"Han är väl kanske i stugan och bygger..."

"Nej han, Faofao!" Och pekar på Rune igen.



Av Johanna - 14 april 2009 08:48

Så var det Tisdag, Älsklingen har just lämnat byggnaden och åkt på jobbet.

De har börjat riva i toaletten nedanför oss, visst berättade jag att det fått en vattenskada där? Vi trodde först att det var en vattenskada i våran toalett som gått alldeles för långt. Men som det ser ut är det från avloppsrören typ i våran toa, men då det är stambytt för några år sen och det är där felet ligger, så är det föreningen som står för det, lr det tror jag iaf:-S

De har ju varit massor med gubbar som sprungit här, men då vi är barnfamilj(haha, vad gör det för skillnad??) så skulle de försöka att inte riva alls i våran toa om det gick, och bara hålla till i lägenheten under oss.

Inte för att vi hade haft något emot en lite renovering;-)

Fruktapet är inte våran smak direkt...

Jaja så det kommer ju bli lite spring nu men det får man ta...


Idag är det härligt väder så man får se vad vi hittar på:-)

Ovido - Quiz & Flashcards