Alla inlägg den 3 april 2009

Av Johanna - 3 april 2009 20:47

...vilken ska jag välja? Är själv väldigt nöjd med den bruna, men blir det för tråkigt?

(bry er inte om eyelinern, bättre kan jag!)

Av Johanna - 3 april 2009 18:39

Nu har pojken kommit hem, och jag fick verkligen hålla igen för det kändes nästan som att man skulle börja böla. Så mycket har jag saknat han, är så glad att han är här nu!

Vi har ätit middag och direkt efteråt ville han se på "Guttat shäck" så det får han göra, sen ska han få sig ett bad så kan han leka med sin båt och sen ska vi mysa i soffan.

Är så glad just nu, nu känner man sig som hel igen.

Av Johanna - 3 april 2009 17:15

Joman tackar, helt underbart!

Jag hann bara gå en snabbsväng runt kvarteret med hunden så var det bara snabbt in och sminka av sig, för allt hade runnit ut. Och sen knalla ner på stan och på systemet åt Anna, och sen hem till henne på kalas.

Skitskoj och fara utan smink, verkligen!

Och inte var det trevligt och gå heller, med tanke på all snö och slask så kändes det verkligen som att jag var på väg halvvägs till Tyskland. Inte såg man nånting där man gick heller, snön vällde in i ögonen så det nästan grumlade igen linserna...

Det tog sin lilla tid, men fram kom jag och snö upp till knäna hade jag.

Det var ju oxå jättetrevligt!


Jamen, där fikade vi godtårta, choklad och hallon var den fylld med och sån där sockerpasta ovanpå så den var även vacker att se på:-).

Riktigt god var den!

Och snygg, fatta att hon är duktig den där Anna:-)

Så vi surrade och surrade och surrade, men när familjen hennes började dyka upp var det dags för oss att börja avlägsna oss. Jag väntade att X:et skulle ringa när som helst och säga att han snart var framme med pojken så det var lika bra att gå hem tänkte jag. Tror jag kollade telefonen fem gånger på vägen hem, men ingen hade ringt. Och nu har jag plöjt upp värste av oredan och han har ännu inte hört av sig!

Nu får han väl ändå lov att komma, han borde ju vart här för länge sen. Längtar och saknar min pojk!



....och mitt i där jag sitter och skriver så ringer han, tre mil härifrån är han så nu är det bäst jag börjar med middag åt pöjken:-)

Av Johanna - 3 april 2009 11:03

Provar festsmink inför helgen, men blev inte riktigt nöjd, vad säger ni?

(bortse från den sura minen)

Av Johanna - 3 april 2009 10:23

Idag ska jag och Lillan på kalas hos Anna och då ska vi äta godtårta, lr ja, Lillan får ju inget...

 Jag är snål, men tycker faktiskt att det får räcka med ersättning för hennes del. Risken finns ju att hon glufsar i sig allt, och det kan jag inte gå med på.

  Undrar vad hon gjort för tårta till tjejkompisarna? För det har hon minsann inte avslöjat...Kanske vi bara får rester...

De övriga gästernas avskrap från assietterna?

Ja man vet aldrig. *Fniss*

  Jag har iaf slagit in presenten nu, hon kommer bli lyckligast i världen när hon öppnar den:-)

Av Johanna - 3 april 2009 08:50

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4808738.ab


Men guuu vad det var gnällit då!

Folk gör då allt för att snåla åt sig pengar lr att slippa betala fullpris.

Härär det ett par som köpt en villa eller prästgård rättare sagt. Och efter köpet får de reda på att det skett ett självmord där tio år tidigare. Då ångrar de köpet och försöker sälja gården men får inte ut det de begär och kräver då mellanskillnaden från församlingen. Det går inte tingsrätten med på utan paret får betala församlingens rättegångskostnader.


Ibland undrar man ju om det är seriösa artiklar man läser om, för kan människor verkligen vara så korkade?

Menar de på fullaste allvar att det hör till dolda fel, ett självmord?

  Nog tycker jag det mer verkar som att det vill snika åt sig pengar.

Jag är inte så jätteinsatt i husmarknaden, ett och annat har man ju snappat upp. Men det här är jag osäker på. 

Om det begåtts ett brutalt mord i huset kan jag tänka mig att det blir en viss värdeminskning, men för ett självmord?

Jag skulle då inte bry mig nämnvärt så länge inte kroppen begravdes i huset, murades in i väggen lr nått. Fler skelett i garderoben behöver jag knappast.

  Men det är väl kanske något att ta upp på nästa husvisning: "Har någon dött i huset?", "Nån mus som klämts ihjäl in nån fälla?"

Av Johanna - 3 april 2009 08:34

Ja det kan man ju verkligen fråga sig, hur skönt det vore bara att få somna om en stund, men det går ju alltså inte. Dumt.


Kjolen blev klar igår, men det blev en sommarkjol så jag kommer inte ha den på Lördag. Ska fota och lägga upp en bild på den ikväll så att ni får se.

Måste bara snygga till benen lite grann först;-)


Kjolen blev alltså inte riktigt som jag tänkt mig, men direkt så fattade jag vad jag gjort för fel, så jag får göra ett nytt försök. Nångång så ska det väl ändå lyckas?

Men saken är ju den att det finns bara en tygaffär i stan, men priserna är ju hutlösa. Jag tänker inte köpa tyg och sy en egen kjol när jag kan köpa en för ett bättre pris.

Så bra är jag inte på att sy, nej nog vill man ju komma undan lite billigare då.

Måste verkligen ta mig till G-k´s så jag får mig en massa tyger, nu är det ju så länge sen jag var dit när jag tänker efter så dom kanske iunte ens har klädtyger kvar när jag tänker efter. De har ju mer riktat in sig på gardiner och gardintyg. Nä så får jag inte tänka!

Måste fara dit nästa helg och kolla in noggrant!


Ovido - Quiz & Flashcards