Direktlänk till inlägg 2 april 2009

afton

Av Johanna - 2 april 2009 20:42

Imorgon kommer min son, och jag toklängtar!

Har köpt påskägg och funderar på hur vi ska fira själva påsken, vill ju göra nå särskilt, men vad?

Om det är fint väder borde man ju försöka ta sig till en pulkabacke kanske grilla lite och så iaf, gömma påskägget och låta han leta det?

   Nu börjar han ju bli så stor att han börjar komma ihåg saker så då måste man verkligen börja bestämma traditionerna. I våran familj har vi ju aldrig haft nån särskild påsktradition, vi har fått påskägg, men det är oxå allt. Och jag vill inte att påsken bara ska handla om godis, utan jag vill att det ska vara något mer.

Jag vill att han ska komma ihåg påsken och längta till påsken. Men när man själv inte haft nån tradition kring det, så måste man ju komma på nån egen.

   Han är då definitivt för liten för att vara påskkärring och gå omkring och tigga godis, så det tänker jag inte införa. Dessutom tycker jag inte om det där tiggandet. Det är inte bara otrevligt att barn går runt och tigger, det är överhuvudtaget otrevligt när det springs och plingas på alla dörrar. Själv blir jag irriterad när folk kommer och stör, och det är sällan nu att barn kommer och genuint önskar en en glad påsk.

Utan nu är det rent för att tigga, det stör mig.

  Jaja, den dagen kommer nog ändå när han vill vara påskkärring, men jag tänker då inte uppmuntra han till det i förtid.

 
 
Viola

Viola

2 april 2009 22:07

Tack för gratulationerna!

http://violiejolie.blogg.se

 
Ingen bild

Carro

3 april 2009 02:42

Att gömma å leta påskägg är väl en av de vanligare "traditionerna", tycker absolut att du kan köra på de! Ni kan ju alltid skriva ett brev till påskharen, eller bränna lite kvistar så kärringarna har mindre att flyga me :P haha... nej men allvarligt, en utflykt på påskafton är väl en bra tradition?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards