Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Idag ska vi bada!

Av Johanna - 7 april 2009 12:38

Ikväll ska vi fara på Edda och bada och jag ska simma några längder, Anna och Michelle skulle komma med men det vart en lite miss i planeringen där, så det blev inte av, synd. Pojken har pratat så mycket om Michelle, men de får ses en annan dag istället.

Jag och pojken har då letat fram hans badbyxor och lagt fram dem, så ska vi packa väskan sen.

   Men först ska vi knalla ner på bvc, och som vanligt höll jag på att glömma tiden. Men jag kom på det när vi var ute på prommenad med hunden.

   Känns ibland som att det är för mycket tider och passa fast det inte är det. Måste bero på att jag inte håller rätt på tiderna utan kommer på det i sista sekund och hinner då inte vara förberedd på det.

Egentligen är det ju inte hela världen, men jag blir alltid så stressad när jag ska nånstans med båda barnen. Även fast det finns gott om tid så hetsar jag upp mig och stressar. Då blir pojken totalt anti och det blir tjafs, det är ingen höjdare kan jag lova.

   Men vi får väl se hur det går, måste lära mig att ta det lugnt så går allt säkert bättre. Men det är lättare sagt än gjort det, när man bara känner att tiden rullar iväg och pojken trotsar är det rätt svårt att behålla lugnet.

Jag skulle verkligen behöva få ett extra kilo tålamod.

Någon som har lite till övers?

 
 
Ingen bild

Lotta

7 april 2009 13:03

tålamodet jag har måste jag själv ha för det är för lite ;) Dock kan jag tipsa om att lägga in tider i kalendern i din telefon och sätta på larm typ en timme innan lr hur mkt du nu behöver för att förbereda dig och er och komma i tid :) Det brukar jag göra och då är det lättare att komma ihåg tiderna :)

 
Anna E

Anna E

7 april 2009 13:41

Tålamod? Finns då inget här att hämta ;)

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

 
Ingen bild

Carro

8 april 2009 17:50

Köp en anslagstavla på ikea å klistra på post-it lappar om saker du behöver komma ihåg. Köpte en nyligen själv i frostat glas, syns inte överdrivet mycket å ser inte ful ut på väggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards