Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Härligt!

Av Johanna - 7 april 2009 20:02

Nu har man just syndat, gjort spagetti med pesto, oliver och paprika. Och mer syndande ska det bli! Kolaglass med en gnutta kanel står på tur!

Det är riktigt illa...

..Särskilt med tanke på att jag inte simmade alls idag:-S


Jag och pojken var och badade, men när vi var klara bara ides jag inte, var på så dåligt humör. Pojken skötte sig exemplariskt och var så duktig hela tiden så det var inte det.

 Men det var där två så extremt egennyttiga ungar, och det må ju då vara. Barn kan ju vara så men nog fan är det ens skyldighet som förälder att säga åt dem!

Ja pojken lekte ju där i bassängen och jorvade på med olika leksaker, leksakerna som låg där utan några barn som lekte med dom och inga barn som ens var i närheten av dem. Men då kom det där två ungarna flygandes och skulle ha leksakerna. Jag kan ju inte göra så mycket åt att de barnen "vaktade" sakerna, men jävlar i mig när de kommer och ska rycka det ur handen på min pojk då tar det hus i helvete.

Vaffan?!!

Som sagt, de är barn och barn gör ju så ibland, men man kan ju som förälder inte bara titta bort!!!

Jag försökte lugnt och pedagogiskt(ja, jag kan faktiskt) förklara att man tar inte ur handen, man frågar om man kan byta leksak. Att leksakerna är allas och man måste dela, ja ni vet det där vanliga pratet som man får köra med barn...

 Men fan vad det irriterar mig när föräldrarna inte bryr sig, i det här fallet pappan. Jag blir så arg.

Så efter det tordes ju inte pojkenmin röra några leksaker, han tittade på flytmojängerna och sen barnen och man riktigt såg hur han tänkte "nä, bäst att inte röra för då blir det bråk". Fan vad det skar i hjärtat.

 Nå han hade roligt ändå, och tack och lov gick pappan och barnen iväg så att pojken fick leka med leksakernaifred tillslut.

 Sen duschade vi och bastade lite och det var så skönt.

Nu hoppas jag han sover gott!


Imorgon kommer Michelle och hälsar på och han längtar:-)

 
 
Anna E

Anna E

7 april 2009 22:26

Tror faktiskt jag vet VILKA du menar. Dom har alltid vart där då vi badat. Vill bara dra dom *pip* ungarna i örat och sparka gubben i röven!!!

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

 
Ingen bild

Josse

8 april 2009 15:12

Satungar!!!!!! Stackars Sven :(

 
Ingen bild

Carro

8 april 2009 17:47

men fyfan va sånt där kan göra en sur, tur att dom drog sen, för svens skull!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards