Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Det borde jag ha fattat.

Av Johanna - 9 april 2009 12:21

Då har man just skämt ut sig för livet, lika bra att låsa in sig och inte gå ut för resten av livet då.


Var ju fika på Stigs idag, och några nya mammor var där.

Jätte trevligt...lr ja det hade kunnat vara jättetrevligt om det inte var för monstret.

Han var verkligen i sitt esse, gnällde, tjatade, avbröt mig oavbrutet och såklart, gjorde allt för att jävlas.

Och vad gör man när ungen oavbrutet försöker peta en i ögonen fast man säger åt honom att sluta och han bara skrattar och fortsätter?

VAD GÖR MAN?!

Jag provade prata med han, höll bort händerna, lyfte bort han men inget hjälpte.

Av ren reaktion slår man ju bort handen hanses, jag vill inte bli blind för resten av livet bara för att han är tjurig.

Och jag riktigt kände hur deras blickar brände, och jag vet ju vad jag själv tänkte om andras ungar innan min kom i trotsåldern.

Man tror ju då inte att ens egen ängel skulle bli sådär, det skulle man minsann se till.

Jojo, se hur det gick.


Ja så nu kan jag ju inte gå dit mer, lika bra sitta inne. Inte umgås med nån.

Jag är så trött på den här jävla trotsen, jag kan inte göra nånting. Ärligt talat jag bryter ihop. Jag orkar inte.

Jag kan inte ens hålla humöret uppe bland folk, jag bara suckar, gnäller och tappar humöret.

Jag brukar inte vara så bland folk, jag brukar alltid kunna vara glad, inte vara så pessimistisk och absolut inte gnälla för folk jag inte känner.

Men nu orkar jag inte längre.

 
 
Anna E

Anna E

9 april 2009 12:53

Ja, vad ska man säga? Utan att bara ha ENORMT mycket medlindande? Men folk som har barn *äldre än spädbarn* brukar ju faktiskt ha förståelse. Dom små änglarna blir ju så där för eller senare. Men kan förstå att det är skitjobbigt och pinsamt!
men att sluta gå ut tycker jag inte du ska göra :)
Kramiz

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

 
Ingen bild

Ingela

9 april 2009 15:18

Jag kan bli vansinnig på mina barn, rent känna mig gaaaaaalen. Har alltid sett mig själv som pedagogisk och med stort tålamod... jo men pytsan, vars fan e det nu? Vi bråkar VAREVIGA dag. Jag är less, men vad gör man??
Om dom kollar snett så är det deras problem, dom kommer inse sen när deras barn vuxit upp lite att det är tamme tusan inte en dans på rosor att ha barn.. Vilket många tycks tro!
Träffa mig och du får INGA snea blickar.. :-D

Jaja, nog surrat för mig för den här gången!
GLAD PÅSK!

 
Ingen bild

Carro

10 april 2009 07:33

That´s the shit u got to put up with! De e bara inse, de lär inte va första å sista gången ditt tålamod brister, man ska inte behöva palla allt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards