Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Hemmagjorda biffar till middag!

Av Johanna - 16 april 2009 19:26

Nu har vi varit på den där visningen idag, och huset lär ju inte bli aktuellt. Alldeles för mycket att göra och alldeles för nära stora vägen, lär ju inte va trevligt att ha grillfest där till sommaren när man inte hör vad gästerna säger för att man blir överröstad av trafiken...

Nä, vi letar vidare...


Sen for vi en snabbis och handlade och genast hem och började med middagen. Vart supersugen när jag läste ett recept på lammfärsspett så det tänkte jag göra. Men hade inte rätta ingredienserna så det fick bli biffar med kebabsmak istället. Ides inte ens sätta dem på spett *latjag* men det blir ju bara besvär i onödan då tänkte jag. Smaken blir ju ändå inte nå annorlunda. Så nu är då det i ugnen och vi ska sätta på bulguren strax. Blir det så bra som jag hoppas så kommer receptet imorn:-D


Pojken har varit ovanlig gnällig och anti idag, och där ett tag var han helt hysteriskt överaktiv. Men han var ju trött stackarn, satte sig här efter lite *harkel* utskällning *host* och somnade, han SATT och somnade. Jag fick till och med lägga ikull han.

Sen sov han ett tag och jag provade väcka han i flera omgångar men han blev bara gnällig så han fick sova vidare, när det var dags att fara på visningen gjorde jag ett nytt försök. Men han var lika gnällig då så jag tänkte skita i det och stanna hemma med honom, men det lättade faktiskt så vi kunde fara. Skönt.

Nu bökar han omkring i soffan och kan verkligen inte sitta still, men han springer/skriker inte och lever om iallafall.

Hoppas att han somnar lugnt ikväll och inte alltför sent.

Jag behöver verkligen få ta det lugnt, är helt slut nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards