Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Johanna - 4 mars 2009 17:14

"Nämen uuuw vad Lillan var gnällig nu då" tänkte jag, hjälper inte att amma, så jag kollar väl blöjan då. Och mycket riktigt, JACKPOT!

Hon har ju inte bajsat nå igår och inte idag så det var välbehövligt.

Rengjort och klätt på, så tänker jag att jag startar en tvätt. Maler in en hel hop med tröjor, tar en skopa tvättmedel men ångrar mig just när jag ska slänga ner det i behållaren. "Men fy som det ser ut där."

Annars brukar jag ignorera det in i det längsta, för vaddå? Det är ju bara tvättmedel, det ska ju bli rent av det. Så inte kan det väl vara så noga?

Men tar ut behållaren, och ja, det var ju lite gammalt tvättmedel som gott kunde sköljas bort. Så jag gör väl det då.

Sköljer och gnuggar sköljer och gnuggar...Knäpp!

"Va? Kunde man öppna där? Braaa, då kan jag ju skölja lättare"...

Viker undan plasten...

TVI TVI BLÄ!!!

Det var ju alldeles brun-äckel-svart där! *Urrrrrrrk*

Fyfan, det var bland det svinigaste jag sett, i stil med golvbrunnar *hua*

The point of no return- har man redan sett det kan man ju inte lika gärna stänga igen locket och gå där ifrån hur mycket man än sku vela.

"Så då är det väl bara till att gnugga bort det då."

*kräkkänslor*

Spolar med hett vatten och hoppas att det ska räcka och lossna av sig själv, det gör det INTE!

Ner med händerna och gnugga, "uhuhuhuh", *svimkänslor* 



Av Johanna - 4 mars 2009 16:20

Carro säger:
Ursch, ja vill inte va pank...ja vill shoppa som en galning!
Carro säger:
Finns ju fan inge bättre än att shoppa
Carro säger:
Shoppa är bättre än sex!
Carro säger:
håll me mig!
Johanna säger:
Hm...nja så bra har jag aldrig shoppat, men nog kommer det ju på en andra plats iaf.
Johanna säger:
Finns inget som kan göra en så glad som det.
Carro säger:
Men wtf?
Carro säger:
Då shoppar du i fel affär

Johanna säger:
Haha

Johanna säger:
Man kan vara hur sur som helst, men efter att man shoppat blir man glader misann!
Carro säger:
 Ja men de e ju sant, man blir alltid glad av att shoppa
Johanna säger:
Sannaste sanningen nånsin
Carro säger:
true shit from god!
Johanna säger:
i am  god
Carro säger:
I am the only god!

Av Johanna - 4 mars 2009 16:14

Tjooo inte händer det så mycket på 37:an inte.

Plockat undan lite så det ser liiite bättre ut, tvättat lite kläder och så.

Jo! Jag har stickat en Lovikkastrumpa och påbörjat på den andra, Lillan ska få ett helt kitt med mössa vantar och strumpor. Snajsigt värre.


Annars då?

Nej jag vet inte.

Vettefan vad det tog åt hunden, vart helt tokig uti Lillan. Ska till att slicka hon i ansiktet hela tiden, sa åt hon just så gick hon iväg och surade.

Ska hon löpa snart lr?

Well i don´t know...

Av Johanna - 4 mars 2009 12:53

Skrattat för första gången idag! Jag killade henne på magen och gjorde bossibossi-a-guj-guj-ljud och hon skrattade! Annars brukar hon ju bara le, lr vad man nu kallar det. Gapar-jättestort?

Så underbart *torkar tårarna*.

Första gången de skrattar glömmer man aldrig.

Kommer ihåg första gången Pojken gjorde det, då var vi och hälsade på hos brorsan, och när vi satt det vid köksbordet så gjorde han det. Jag kommer inte ihåg åt vad, men han gjorde det. Då rann tårarna minsann!

Jag tror ingen annan fattade det tack och lov, men det var stort för mig.

Bland de lyckligaste mammastunderna!

Av Johanna - 4 mars 2009 12:46

Kort promenad var det ja...Solen började dock titta fram lite medans jag var ute. Men jag ides ändå inte gå, blir så lat när det bara är Lillan och jag. Så jag kommer på alla ursäkter för att slippa gå långt.

Hunden drar för mycket när jag inte har selen, tog bara en hundbajspåse med mig, det är oplogat, jag tog inga vantar, det låter för illa med all trafik, solen lyser i ögonen...

Ja, jag kan komma på precis vilka ursäkter som helst.

Som att jag egentligen behöver övertala mig själv, vill jag inte så måste jag inte.

Men det är klart, vill jag fortsätta se ut som jag gör? Nej.

ARRRGH! Varför är jag så lat för?

Nåja nästa vecka är ju Friskis&Svettis igång igen som vanligt, får bara försöka göra lite övningar hemma med, men jag har ju ingen självdisciplin alls så det går ju sisådär.

Så störigt, varför skulle de ha uppehåll nu för? Just när man börjat komma igång och märker att det ger något så är det uppehåll, man hinner ju få tillbaka allt fläsk man gjort sig av med. Arg blir jag!





Av Johanna - 4 mars 2009 10:00

Här är jag prick tionollnoll, kaffet är klart och det ska bli så gott!


Jag och My Love la oss igår och såg Patrick 1,5, till en början tyckte jag den var sorgsen, var inte det där en komedi? Visst hade den sina stunder när man fick skratta, men det där var nog en drama lr?

Vet inte vad jag ska säga, det var ju som så tillgjort vissa saker. Som att en kvinna stod i trädgården och stretchade på morgonen med turkosa tights, rosa stringbody(med bälte förstås) och matchande pannband a lá åttiotal.

När det var kvarters loppis var det nån parad med uniform och allt, ofta?

Nä det fjantet förstörde som hela filmen.

Jag vet inte alls om jag kan säga att den är bra. Man visste ju exakt vad som skulle hända och när. Klyschig som fan och såklart ett lyckligt slut.

Bå RING.

Tror dock att man kan få sig en tankeställare av filmen. Jag är helt för att Homosexuella ska få gifta sig och adoptera, ingen snack om saken. Men nog måste jag säga att hångelscenerna var något obekväma. Både jag och Älsk skruvade på oss där vi var, visste som inte var vi skulle titta.

Men mest var det väl för att skådespelarna är ju inte homosexuella och de riktigt gav sig hän, gjorde sitt jobb helt och hållet. Men man tänker ju sig som in i deras situation, konstigt det skulle kännas? Å andra sidan spelar det kanske ingen roll om man är homo,hetero och vem det än är. Känns nog konstigt hur som, när man ska fejka hångel med nån man kanske inte känner.


När filmen var slut la vi oss bara och höll om varandra och somnade, vi slog inte ens på tv:n igen!

Vaknade vid fem-sextiden och gick till sängen, men då hade det redan börjat ljusna, pratade lite och somnade sedan om igen.

Himlen var så blå och klar i morse men nu har det mulnat igen, fan!

Sorry Maja, blir ingen långis idag heller:-(


Nu ska jag gå och ta mig lite kaffe, mmmh!

Ovido - Quiz & Flashcards