Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Johanna - 6 mars 2009 21:21

Nu ska vi snöra oss i soffan, mysa och se film bara.

Blir en hård dag imorgon!

Av Johanna - 6 mars 2009 19:48

Nu har vi varit en snabbsväng på stan, var på Ohlssons och på systemetnu är jag redo för party.

Sen en sväng på Solbacken, handlade lite inför CupCakesen, men blev besviken för Willys hade inte alls lika stort utbud på bakgrejsimojs som IcaMaxi och jag ides inte springa över dit. Men jag plockade åt mig det som fanns iaf. Och nog vetti det blir bra ändå.


Har nu suttit och sytt fast dragkedjan på kjolen, knappen får vänta till imorn. Sydde även underkjolen, men blev missnöjd så det ska jag göra om imorn med.

Kan ju säga att inte är det då billigare att sy egna kläder direkt. När jag skulle köpa knappen idag såg jag först en passande och så kollade jag vad den kostade, 31.50 För EN knapp! Så då tänkte jag att jag tar en annan då, vanlig svart en bara. Den kostade 18 kr, för EN KNAPP, för EN KNAPP I PLAST?! EN VANLIG JÄVLA KNAPP?!!

Det är då fan överpris på allt.

Nå skitsamma, skulle tack och lov bara ha en. Hade ju varit värre om man skulle ha en hel drös.

Men då hade jag fånken varit och lensat i mors knapp-samling. Och hade jag INTE gjort det så hade hon då strypt mig långsamt.

 Tanken med kjolen var ett det skulle bli en såndär SATC kjol, ni vet som Vad-hon-nu-heter-som-har-huvudrollen alltid har på sig. Men tyget var visst en aning för grovt så det blev inget vidare fall, så då fick det bli en rockabillykjol istället då. Inte mig emot;-)

Men här kommer den!

(kolla in mina vadmuskler)

BVC

Av Johanna - 6 mars 2009 15:09

Då har jag sytt kjolen, bara en dragkeja och en knapp som fattas. Ska ner på Ohlssons och köpa det idag har jag tänkt. Sen om det finns ska jag köpa tyll och sy en underkjol oxå ikväll att ha till. Blir nog fräsigt:-D

Älskade har varit hem en sväng på lunchen, så jag skjutsade tillbaka han på jobbet och for sen på BVC med Lillan.

Och nu är jag hemma igen, ska surfa, äta och vänta på ett sms när det är dags att hämta honom på jobbet. Så kan vi sen knalla ner på stan.

Av Johanna - 6 mars 2009 10:50

Ringde från BVC just jag skulle visst varit där för tjugo min sen, pinsamt. Och inte är det första gången heller!

Hon kunde boka in mig i EM så det var ju bra.

Men helsjukt är det, jag är sällan sen och brukar aldrig ha problem att kpmma ihåg och passa tider, men nu glömmer jag det typ varje gång. Fattar inte vad det är, men knäppt är det.

Snacka om att hon måste hata mig, hahaha...

Nä nu måste jag ta och skärpa mig, ska dra fram symaskinen och sätta mig och sy en kjol. Får se om den blir bra nog att ha imorn:-)

Av Johanna - 6 mars 2009 08:52

Hallå där jag är vaken, var är alla andra?

Det var det fräckaste.

Här blir man väckt av Lillan och kan inte somna om, men hon kunde visst det, hmp! Åså är det ingen annan vaken heller, fyyyy!

Ovido - Quiz & Flashcards