Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Johanna - 27 mars 2009 17:07

Har just hållt på och donat med disken och insett varför min egen mor nästan alltid fått ett nervsammanbrott när någon annan så vänligt fyllt och startat diskmaskinen.

  Först blev jag ju jätteglad att han gjort detta, tänker att "Vad skönt, nu behöver jag bara tömma maskinen".

Men märker rätt snabbt när jag börjar plocka ur, att allt är smutsigt. För våran diskmaskin är nämligen så skräpig att om man fyller fel och "glömmer" att för diska så är det precis lika dyngigt som när när man fyllde den.

 Detta gör ju då givetvis att man blir mindre glad och ett och annat svärord kommer ur munnen, blandat med lite slammrande och smällande i skåparna.

  Så istället för att bara tömma maskinen så har jag nu varit tvungen att kolla efter och känna på allt för att se om det är rent INNAN jag sätter in det i skåparna. Sen har jag varit tvungen att fördiska det som redan diskats i maskinen en gång, sedan stoppa det i maskinen igen. Och sen var jag ju tvungen att göra samma med det som stod i diskhon och väntade oxå. Allt har nämligen tagit dubbelt så långt tid än det bordat.

 Well well nu har vi ett rent och fräscht kök iaf så då borde alla vara nöjda och glada lr?

Av Johanna - 27 mars 2009 14:02

Fan vad sur jag var tidigare när jag just kommit mig ut på promenaden, det var mulet och grått och allt irriterade mig, men sen sprack det upp och då även jag!

Att vädret kan ha sån betydelse för humöret!

  Har varit ute och gått en timma, och sitter nu och smackar i mig resterna av min lasagne,härligt är vad det är!

Och ikväll bjuds det på cupcakes här hemma:-D

Av Johanna - 27 mars 2009 12:03

Man får ju 20% rabatt på H&M nu om man handlar på nätet, så då tänkte jag passa på och köpa en cardigan jag suktat efter länge och samtidigt en grävskopstiskört åt Gossen. Men så har det tjorvat och tjorvat, men nu jäklarr gick det. Så nu har jag beställt detta(Lånade bilder):

Av Johanna - 27 mars 2009 09:58

Tanken var att jag och Älsklingen skulle se Valkyria igårkväll, men han var för trött så han gick raka vägen till sängen istället. Så jag slog på filmen och låg och såg den med Lillan, tänkte ge hon sista flaskan när filmen var slut. Men såklart somnade jag, vaknade typ vid ett-tiden av att hon bökade, så hon fick sig lite käk. Men fortsatte ändå böka hela natten och jag fick verkligen inte sova. Jag var väl i nån tröttdimma för jag tänkte att det skulle vara mysigt att samsova en natt, men nejdå det verkade hon inte gilla alls.

Så vid fyra-tiden gav jag upp och gjorde henne en flaska och gick sen och la mig i sängen.

Vaknade sen givetvis när den Älskade sambon stökade på innan jobbet så då var det väl bara stiga upp då.

Alltså jag förstår inte hur andra mammor kan springa upp flera ggr per natt och ge mat och byta blöja och sen stiga upp sex på morgonen, lr vade de nu gör. Är det bara jag som är trött och sover till tio?

Var får de all energi ifrån?

Själv är man ju halvdöd nu, för att man för engångs skull fått gå upp på natten. Huvva, tur man har nattsovande barn...


Passade på att ringa några samtal då när jag klivit upp, sagt upp boxer och nån försäkring. Och så tänkte jag beställa lite från HM när man nu har rabatt. Men då går ju inte det. Jäkla skit. Ändå har jag ju ringt efter en kod för att det skulle gå, men inte. Får väl prova senare och hoppas att det funkar.


Jajustja, Filmen.

Hmmm, nja, jag vet inte. 

Har ju varit ett jäkla snack om den, men den var ju bara...tråkig!

Varför gör det en verklighetsbaserad film, där största delen av människorna som ska se den vet hur det har gått till och så hittar de på en massa annat? Eller har jag missat nått? Jag kanske har det, jag vet inte. Men jag tyckte bara att det var en del som var så fel, som inte riktigt stämde.

Iaf var den tråkig, man har ju faktiskt rätt höga förväntningar av en Hollywoodfilm med Tom Cruise så är det bara.

Kanske man behöver se den en gång till för att fatta?

Men det ids jag då inte, man somnar ju, zzznark... 


Ovido - Quiz & Flashcards