Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Johanna - 24 mars 2009 15:22

Jag och Lillan och voff tog oss en långsväng tidigare, fick bli Helvetesbacken fast tvärtom. Ides inte gå hela vägen upp så jag gick hela vägen ner istället:-D

Sen var det in en sväng innan vi sku  och mäta och väga Lillan, men alldeles för fort ringde telefonen och då visade det sig att vi blandat ihop tiderna så det var bara att rusa till bvc på en gång. Och jag som trodde att jag skulle få sitta och slöa hur länge som helst, men icket.


Lillan har gått upp bättre i vikt sen jag slutade amma men fortfarande inte tillräckligt tydligen. Nu väger hon 5300 g nånting, så lite mer hull skulle visst inte skada. 

Så ytterliggare en gång tog jag upp det här med hennes kräkande och först nu tog hon mig på allvar så det bokades in en läkartid.

Hon sa att nästan alla klagar över att deras barn spyr mycket men det är sällan det är barn som verkligen gör det. Så hon hade inte tagit det så allvarligt förrens jag nu sa att hon spyr ju så mycket så det är inte lönt ha kläder på henne hemma. Oftast har jag henne bara inlindad i en handduk så kan man byta den istället.


Men det blir väl så, det är så många sjåp som klagar så när nån verkligen har problem så tas det inte på allvar. Störigt är vad det är.

Nåja så då får vi se då, tills dess skulle vi byta ersättning, finns visst en på apoteket för barn som kräks mycket. Får man prova den och hoppas på det bästa.


Men nu är vi iaf hemma, Lillan slocknade i vagnen och jag måste nog ta och plocka upp lite. Ser verklgen förjävligt ut här hemma och jag fattar inte hur det lyckats bli såhär??

Av Johanna - 24 mars 2009 09:29

Ja här kommer bilderna, var ju inte så mycket jag shoppade men lite iaf:-D

Då kan man gå fler gånger istället!

Kläder till Lillan, urläcker dress va? Och såna där sockar bara älskar jag, brukar bunkra upp när det finns:-D

En korg till alla mina garner, Älsklingen håller på att bli tokig på attt dom är överallt, men så nu köpte jag en klädkorg som rymmer det mesta. Men måste nog trots allt köpa en till för allt rymdes inte riktigt!

Och två stuvbitar á 10kr, som då skulle bli en kjol. Hur slutresultatet då sedan blir återstår att se.

Av Johanna - 24 mars 2009 08:46

Senaste veckorna har jag faktiskt gått ner i vikt utan att tränat, men då har jag oxå hållt min diet ganska bra. Men så sistveckan har jag fuskat rätt mycket, särskilt igår då med det där jämransch fikat. Och det märks direkt på vikten och kroppen.

Så då känns det ju som fel dag att göra det här, men jag gör det ändå.


Beach 2009

Mål:

55kg(omöjligt jag vet, men drömma kan man ju alltid),

Rygg/Sid/Magfläsk puts väck.

Start:

17 Februari

Vikt: 63.5 kg

Byst: 95 cm

Under byst: 79 cm

Midja: 78 cm

Navel: 95 cm

Stuss: 96 cm

Höger Lår: 55 cm

Höger Överarm: 32 cm


Idag:

24 Mars

Vikt: 62.3 kg (-1.2kg)

Byst: 94 cm (-1 cm)

Underbyst: 79 cm (+/-0)

Midja: 74 cm (-4 cm)

Navel: 96 cm (+1 cm)

Stuss: 94 cm (-2 cm)

Höger lår: 54 cm (-1 cm)

Höger överarm: 31 cm (-1 cm)


Hade jag mätt mig förra veckan på rätt datum hade måtten varit annorlunda det är jag säker på, så det är ju oxå typiskt. Men nu ska fläsket bort, så det är bara att ligga i.


Ovido - Quiz & Flashcards