Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Ränna ränna ränna bort din sura min!

Av Johanna - 24 mars 2009 15:22

Jag och Lillan och voff tog oss en långsväng tidigare, fick bli Helvetesbacken fast tvärtom. Ides inte gå hela vägen upp så jag gick hela vägen ner istället:-D

Sen var det in en sväng innan vi sku  och mäta och väga Lillan, men alldeles för fort ringde telefonen och då visade det sig att vi blandat ihop tiderna så det var bara att rusa till bvc på en gång. Och jag som trodde att jag skulle få sitta och slöa hur länge som helst, men icket.


Lillan har gått upp bättre i vikt sen jag slutade amma men fortfarande inte tillräckligt tydligen. Nu väger hon 5300 g nånting, så lite mer hull skulle visst inte skada. 

Så ytterliggare en gång tog jag upp det här med hennes kräkande och först nu tog hon mig på allvar så det bokades in en läkartid.

Hon sa att nästan alla klagar över att deras barn spyr mycket men det är sällan det är barn som verkligen gör det. Så hon hade inte tagit det så allvarligt förrens jag nu sa att hon spyr ju så mycket så det är inte lönt ha kläder på henne hemma. Oftast har jag henne bara inlindad i en handduk så kan man byta den istället.


Men det blir väl så, det är så många sjåp som klagar så när nån verkligen har problem så tas det inte på allvar. Störigt är vad det är.

Nåja så då får vi se då, tills dess skulle vi byta ersättning, finns visst en på apoteket för barn som kräks mycket. Får man prova den och hoppas på det bästa.


Men nu är vi iaf hemma, Lillan slocknade i vagnen och jag måste nog ta och plocka upp lite. Ser verklgen förjävligt ut här hemma och jag fattar inte hur det lyckats bli såhär??

 
 
Anna E

Anna E

24 mars 2009 17:20

se till att få den ersättningen på recept. Annars är den svindyr!! Bara så du vet ;)

Oj,hon väger inte mkt :o
Dom vägde Max på barn igår. ca 6900 gr Hoppsan!!

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards