Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Johanna - 7 oktober 2008 15:31

Det är så fint väder ute, men jag har noll energi. Vaknade vid åtta av att pojken ville gå på pottan. Han går själv och så men han frågar alltid före han kliver upp ur sängen.

Söt hade inte farit på jobbet än, så vi åt frukost tillsammans för engångsskull, sen drog han.

Jag såsade ett tag vid datorn, sen la jag mig i soffan, sov till två ungefär, sen gick vi med Voff en sväng, en kort sväng. Blev så öm i magen.

Men gick upp med hunden och sen vidare och handlade lite på Hemköp.

Och nu sitter jag här, pojken leker med sina bilar på golvet.

Fan jag har absolut ingen ork, när det är så här fint brukar jag älska att gå långpromenader, nen nu, nä jag har ingen lust att gå ut överhuvudtaget. Söt är så snäll och går med Maja ibland, men jag brukar tvinga mig själv att följa med, behöver få komma mig ut. Men det är definitivt inte nå roligt. Jag blir bara sur och irriterad. Men det är inge kul att sitta inne heller, har ont i ryggen konstant.


Var på visning igår då, huset var finare än vad jag hade förväntat mig, det var ett hus som iaf uppfyllde några av mina krav. Tyvärr är det ju i helt fel område:-(

Men samtidigt ska vi nöja oss med ett renoveringsobjekt, lr ska vi ha ett färdigt? För ska vi köpa ett hus i det område vi vill så räcker inte lånet och det får bli ett skräpigt hus. Och ska vi ha ett "färdigt" hus så måste det bli i ett annat område. Just det här området som huset var i, har väldigt dåligt rykte. Det blir lite som att flytta tillbaka till Töre igen.

Men det blir lite vad man gör det till, jag har ju bott i Töre i nästan hela mitt liv och man lär sig att se det fina i det. Tidigare var det ju mycket stökigt där, mycket narkomaner, alkoholister och ja allmänt bråkigt, men det har ju lugnat ner sig ordentligt. Det som gör att det är så dåligt nu, är ju att allt läggs ner, skolan läggs ner, affärer läggs ner, det blir till en död by. Det är ju inte utan orsak man tar första bästa chans att flytta därifrån, finns ingenting att sakna.


Nä vi får prata om det bättre, men man är ju dum i huvudet om man tackar nej till det där huset, men det är ju området, vill vi verkligen bo där?

Ovido - Quiz & Flashcards