Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Johanna - 16 oktober 2008 15:50

Jaha då var man hemma igen, idag var det tungt på skolan, verkligen jobbigt.

sku ju göra matteprovet idag, så vart jag sen typiskt, jag som lovat att komma tidigare. Kom dit med inställningen att det ändå var kört, men jag kunde faktiskt räkna några tal, men om det vart rätt är ju en annan sak,gissade sen på en massa. Tänk om jag får godkänd? Tänk om! Nä det är ingen idé att bygga upp förhoppningarna.

Sen gick jag till fiket och tog mig en macka och försökte läsa dom där två kapitlena i Samhälls, men jag kunde inte koncentrera mig, ingeting gick liksom in! Gick till klassrummet och försökte ögna igenom på lektionstid, men hände inte så mycket i min hjärna.

Men sen när jag hade haft redovisningen så sa han att det gick bra, men bra som i vaddå? Bra som att jag klarade det lr bra som i mvg?

Det förstnämnda gissar jag på.

Sen fick jag lite info om provet som är om nån vecka, fan det ska jag råplugga till, måste få alla rätt då!


Har haft så ont i ryggen idag, och SD såklart då, var väl delvis för att det var så tråkigt på lektionen att det var det enda man kunde tänka på. Har oxå börjat känna av höfterna litegrann nu, om det är pga vädret lr om det är foglossning som börjar komma vet jag inte, men det värker i varjefall.

 Förra grav. så trodde jag att jag hade ont i kroppen för att jag inte rörde mig tillräckligt, men nu rör jag mig, fortfarande inte tillräckligt, men ändå massor mer, och har ändå ont. Har alla gravida såhär ont i kroppen?

En graviditet är ju en fantastisk upplevelse verkligen, men det är inte smärtfritt. Att inte ha nån ork, att jämt ha ont, att vara såhär klumpig och inte röra sig som man vill, det är inte roligt. Men att veta att det är något som växer i en är fantastiskt, att snart ska man få en liten som man har gjort, som vi har gjort. Något som är en del av mig och en del av Älskade. Det är fantastiskt.

Av Johanna - 16 oktober 2008 08:56

Jaha, så då har jag matteprov idag, satt och försökte förstå mig på talen igår, men trots att jag fick hjälp av älskade så blev det bara ännu snurrigare. Jag trodde att jag iaf skulle förstå det där akpitlet, men det går inte, jag kan inte. Och nu ger jag upp, alltså jag kan inte sitta och lägga ner en massa energi på något jag ändå kanske inte klarar av och då kanske få sämre betyg i dom ämnen som jag borde få bra i. Som det är nu måste jag prioritera. Jag kan bara plugga varannan vecka, är gravid och trött, har ont, och har studier för heltid. Men det går inte, jag måste välja vilka ämnen som är viktiga och engagera mig i dom istället. Man kan inte vara bra på allt och det måste man inse, men känns ändå så pissigt att bara strunta i något. Och att dessutom ha ett ig i betyget, nä det känns inte alls bra.

Men det där går inte, jag har bestämt mig att jag far dit och gör provet och så får det bli ett ig då.

Har så mycket i dom andra ämnena kvar att göra oxå, fan...


All min energi från igår känns som bortblåst, men blir nog bättre sen lr så blir det inte det...


Söt sku igår lägga ett bud på ett hus vi sett på för nån vecka sen, men hade så mycket på jobbet så det blev inte. Så han får göra det idag istället. Vi har tänkt lägga ganska lågt, så det är kanske inte så troligt att ägaren tar det. Men det kräver en del renoveringar redan nu så, för att vi ska ha råd så måste vi lägga lågt. Sen har man ju börjat bli lite smått skraj oxå när ekonomin är så svajig. Vi har ju en lägenhet att få såld oxå. Lånelöftet gäller ju inte förns vi har en köpare på lägenheten.

Nä usch jag behöver verkligen inte det här just nu, så mycket med grvaidhormonerna nu. Drömmer mardrömmar varje natt, och känner verkligen behov att få boa, och så är det den här konstanta oron, hur ska det gå? Hur ska vi kunna bo två vuxna och två barn i en tvåa? När bebben vaknar på natten kommer ju även pojken göra det, och ingen får sova ostört.

Sen alla dessa trappor, allt som ska bäras, baby, hund, treåring, skötväska, barnvagn... Gör ju inte saken bättre att det är supertrafikerat utanför och sonen i trotsåldern och gärna vill springa iväg.

Känns inte bra just nu.

Jag vill flytta nu!


Nä måste sätta mig ner en stund och plugga nu innan jag far till skolan, huga.

Ovido - Quiz & Flashcards