Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Johanna - 28 oktober 2008 08:06

Jaha, nu har pojken börjat vakna jättetidigt varje morgon, kring sju- åttatiden, varje dag! Han som annars kan sova hur länge som helst, har hänt att jag fått väcka han typ halv tolv, men icket mera tydligen.

Dessutom är det bråk och tjafs vid läggning, igår var det värre än nånsin, jag fick låsa in mig på toaletten och lugna ner mig ett tag för så illa var det. Det är fan inge roligt att ha barn under trotsperioden. Jag har ständigt dåligt samvete för att det är bråk och skrik, och det känns som att jag är världens sämsta mamma.

Han som alltid varit så lätt och lägga, men nu är det ett rent helvete, och jag är tillräckligt trött på kvällarna för att orka med det och har absolut inget tålamod alls.

Jag får väl försöka införa mer rutiner bara och stå ut helt enkelt. Trotsåldern måste ju gå över nångång. Eller?!


Blev ingen tårta igår som sagt, men jag var ändå så mätt av pizzan så det gjorde inget, orkade knappt äta nå satsumas!!

Av Älskade fick jag ett wii fit och en väggklocka som ser ut som en testbild, TACK SÅ JÄTTEMYCKET!

Jag var så trött och hade så ont i höfterna så det var bara Älskade som testade spelet, och det såg så roligt ut, haha...nu skulle man filmat tänkte jag:-D

Får se om jag kan testa det ikväll efter att pojken lagt sig, om jag har nå ork vill säga. Har fortfarande ont i höfterna sen igår, det brukar ha gått över under natten, men inte den här gången...

Nu är det dessutom alldeles soligt och klart ute, och det känns inte alls som att jag har tillräckligt med ork att bråka ut med pojken, men det skulle vara härligt med en promenad...

Får se hur jag gör, för samtidigt är det inte så lätt att bara vara inne med han, och vi behöver motion och frisk luft alla tre.


Ikväll skulle Lotta ha klädparty, men jag får se om jag far, vill ju gärna göra det, men orken...

Ovido - Quiz & Flashcards