Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Johanna - 27 oktober 2008 17:27

Som alla födelsedagar jag haft under mitt vuxna liv så är det mer stressigt än roligt, trevligt med uppmärksamhet JAVISST! Men det skulle vara ändå trevligare om det var någon som uppvaknade mig och inte jag som uppvaktade alla andra.

När partnern/sonen fyller år, förväntas det att jag städar, bakar, dukar fram och av och pratar med gästerna.

NärJAG fyller år, förväntas det att JAG städar, att JAG bakar, att JAG dukar fram och av, och att jag sitter ner och tar det lugnt och blir firad.

Så summan av kardemumman är ju att det inte blir så mycket ta det lugnt.


Morgonen började med att jag läste tidningen i sängen och klev sen upp rätt tidigt för mor-min och brorsan skulle komma under dagen. Jag satte mig och letade recept på tårta, för jag hade ju tappat bort det jag hade till Älskades födelsedag såklart. Men hittade inte det jag ville ha, så jag gick och städade och när jag sku ta fram dammsugaren var nyckeln till städskrubben borta- sonen som mixtrat och haft sig. Så då ringde jag till mor och tänkte att hon kunde ta med min dammsugare från Töre, den är ju ändå bättre än den här, så jag vill lika ha hit den. Men se det svarade inte, så dom hade väl farit just tänkte jag. Nå när  jag då plockat lite mer hittade jag nyckeln iaf och fick fram dammsugaren och drog runt lite med den, sen tog jag några slarviga svängar med moppen.

Golvet hann inte torka innan det rang på dörren, ja då står dom redan där!

Jag i knullruffs och nattlinne och alldeles fullt med smutsdisk i köket, och inge fika.

Ja vad ska man göra, jag hoppade in i duschen direkt och sen fick jag förbereda fikat, hann ju inte göra nån tårta, hade inte ens ingredienserna även om jag velat. Så jag fick svänga ihop en marängsviss och det fick oxå vara allt.

Ingen frukost hade jag hunnit äta heller, så, lågt socker, stressad och rejält irriterad tappade jag allt jag höll i och grädde gick inte att vispa. Inge vidare glad blev man ju av det direkt.

Nå det blev bra ändå.

När vi fikat och surrat en stund gick vi på stan, men vi hann inte så långt innan jag upptäckte att jag var sen till barnmorskan, så jag fick nästintill springa dit. Väl där så tjattrade hon på inåt hellskotta så jag blev där nästan en timme(allt var bra, den låg som den skulle).

Jag som hade besökarna nere på stan, och hade lovat att det skulle gå fort.Så det var ju bara springa tillbaka på stan. När jag ringde efter dom så hade dom lessnat och gått hemåt, ja då fick jag springa hem då istället.

Huj, tror ni jag har nå ont i kroppen?

Ja då var det ju en timme tills föräldraträffen började, så dom ville beställa en pizza, så då gjorde dom det. Älskade hann inte sluta innan träffen började så vi uteslöt det, och det var nog lika bra, hade inte orkat med mer idag. Så vi åt pizza i godan ro, drack lite kaffe och surrade mera. Men nu har dom åkt hem iaf, och Söt har kommit med presenter. Nu hoppas jag att jag får en lugn kväll.

Men det blir nog ingen tårta för mig, har ju inte ingredienser för det som sagt och sen orkar jag inte göra nån heller.


Av Johanna - 27 oktober 2008 08:13

Idag är ingen vanlig dag för idag är det MIN födelsedag, HURRA! HURRA! HURRA!


Måtte jag nu få mååånga fina presenter;-)

Ovido - Quiz & Flashcards