Alla inlägg den 24 oktober 2008

...

Av Johanna - 24 oktober 2008 16:04

Morgonen började ju inte så muntert direkt, det var ju dassigt väder ute, så jag gick med voffen medans pojken var kvar inne. Jag hade ju hoppats han skulle hinna sova innan vi for på badhuset, men nej det ville sig icket. Så när jag fick Messet av Anna att vi sku mötas upp, så var han så trött att allt bara blev fel. Men väl framme på Edda så fick han ny energi och busade och lekte, han var faktiskt jätteduktig och höll sig vid mig hela tiden, inge bråk lr trots alls, vad skönt!

Vi bastade oxå lite, och med lite menar jag LITE, men det var ju typ första gången så vad kan man förvänta sig.

Han var så duktig och jag är så stolt.

Det var roligt att träffa Anna och Michelle oxå, men vi hann inte prata så mycket, hoppas vi träffas fler gånger då istället:-)

Lenkan har ännu inte förstått det där med att leka med andra barn utan han leker mest utmed, så det är ju lite synd när han väl träffar andra barn.

Men han är ju snäll och bråkar inte, så det kommer nog tillslut.


Väl hemma var pojken vrålhungrig och åt upp all mat han fick och ville sen ha mer, men fick en yoghurt istället, och sen var det bara gå ligga för han, och jag tror han somnade direkt! Han måste vara helt slut, min älskade pöjk!


Snart kommer nog Älskade hem, han pratade om att vara hemma tidigt, men att chefen hade satt ett möte till klockan tre, så får se när han då dyker upp. Måste åka och handla, har slut satsumas!!


Vad det annars blir av resten av kvällen vet jag inte, men jag blev trött själv av badandet, så det blir nog lugnt.

Jag har nu hunnit en bra bit på andra benet på bäbisbyxan så kanske jag hinner bli klar, vem vet:-)

Av Johanna - 24 oktober 2008 07:49

Värst vad det blev tidigt idag då! Pojken som somnade så sent borde ju sova extralänge idag tänkte jag, nå inte! Han vaknade när Söt for på jobbet kvart över sju(Woaw rekord Älskling!), så då var det väl bara kliva upp själv då innan han river ut hela lägenheten. I vanliga fall har jag alltid lugnt kunnat sova vidare fast pojken vaknat, men nu tar han sig själv och äta, vilket inte är så skoj efteråt får oss andra som måste städa upp röran.

Nu ligger han dock och ser barntv, just sånt som jag alltid sagt att jag aldrig skulle tillåta, tv på morgonen,för att inte snacka om vilka skitbarnprogram det är! Huvva!


Idag har jag lovat Lenkan att fara och bada på badhuset, om det blir som vi tänkt får vi även sällskap från en annan liten tösabit och mamma. Vore jättebra för Älsklingsungen.

Jag räknar med att det blir jobbigt, men det får man väl ta, man måste ju iaf testa. Vem vet han kanske sköter sig;-)


Började sticka ett par gula bäbisbyxor igår och är snart klar med ena benet, så om jag nu är mig själv så är dom klara ikväll. Har ju värsta planerna på allt jag ska sticka till grodan, om jag nu hinner:-D

Ovido - Quiz & Flashcards