Alla inlägg den 10 november 2008

...

Av Johanna - 10 november 2008 16:05

Nu har vi målat färdigt, det var roligt!

Av Johanna - 10 november 2008 13:25

...får Grodan komma, vi väntar <3

Av Johanna - 10 november 2008 13:17

Jag vet, jag VET jag får inte säga något,för då kommer allt gå åt helvete, men vilken lugn dag det har varit!

Pojken trotsade lite när vi sku ut, men jag tänkte för mig själv "tålamod,tålamod" och det gick vägen, visst slingrade han sig och så, men hoh, det gick bra ändå!

Vi hann i tid till bm och allt!

 Där rände han omkring som en vilde, men det fick vara, han kunde juinte häva sönder alltför mycket där ändå. Sen gick vi hem, han ville se "Draken som heter Shrek" som han har suttiti och tittat på fram till nu.

 Och sen sa jag att han skulle sova en stund, och han la sig på soffan och somnade direkt!

 Han ska inte få sova så länge idag, ska försöka dra ner det så han somnar bättre till kvällen.

Och sen när han vaknar har jag lovat att vi ska måla lite, åååh måtte det här hålla i sig nu!

Av Johanna - 10 november 2008 08:42

Fredag:

En riktigt grinig dag, jag kände mig ledsen och deppig typ hela dagen, dåligt väder var det oxå, så det hade säkert med det att göra. Dagen kändes extra lång...

Men det blev bättre när Älskade kommit hem, då städade han lite medans jag gjorde middag och så, och sen for vi till Storsien. Vi var framme vid halv tio nångång. Så vi såg lite tv, fikade och gick och la oss.


Lördag:

Älskade har satti i rutin att stiga upp tidigt när vi är  i Sien och gå en sväng med vovven lös så hon får härja av sig lite. Och ganska skönt är ju det förståss. När han kom in åt vi frukost, såg lite tv och jag stickade. Familjen tog en promenad men jag stannade inne. Det regnade och jag  hade sammandragningar uta bara helskotta, hela dagen gick åt till att bara vila och ta det lugnt. Och det kan ju behövas ibland.

Sen somnade jag i famnen på Älskade när Dansbandskampen började, Älskade följer det programmet och jag får lov att plågas med. Han vill gärna se reprisen oxå, men där sätter jag stopp, hujja det får väl räcka med en omgång? *ryser*

Sen vaknade jag givetvis när alla andra gick och la sig, så jag fick sitta ensam uppe och se tv en stund,men det var rätt mysigt ändå.


Söndag och Farsdag:

Japp Älskade var ute med voff, och jag låg och drog mig liteinnan det var dags för frukost.

Sen segade vi länge framför tv:n, jag hann riva upp stickningen typ tre ggr och börja om innan jag blev nöjd så nu går det framåt tycker jag väl. Hann ju klart med dom gula byxorna i Fredags så nu ska dom bara sys ihop och nu har jag börjat med ett par gröna...

Sen fikade vi lite och vilade en stund, och gjorde oss iordning för avfärd.

Först in till kalix och tanka och inhandla godis, så himla sugen på mintpraliner och marmeladkulor...

Sen for vi vidare mot Töre, först att hämta Lenkan min och sen till Faren. Där satt vi och fikade en stund, och sen dök Brorsan och Maria upp med barnen, kunde inte ha passat bättre! Så då fick Lenkan leka av sig med Love, det var välbehövligt, för nu är det länge tills dom ses nästa gång igen.

Sen dök Syrran och klofsen upp. Så vi fikade och surrade en bra stund, men när barnen blev trötta så var det dags att röra på sig igen. Så vi for mot Skellefteå, pojken somnade i bilen innan vi lämnat Töre, och var så trött när vi var framme och jag fick väcka han. Stackars pojk...

Det var ju ljusparty på kvällen men det var för stressigt så jag hann inte med det, men får inte missa nästa, jag sku vela ha några doftljus till förlossningen så det blir lite mysigt.

Allt som allt har det varit en mycket lugn och mysig kväll, dock hade jag kunnat leva utan dom där hemska sammandragningarna och värken i ryggen...


Måndag:

Jag har sovit så dåligt inatt, vaknat varje timme, och sådär vid halvsju blev jag väckt av pojken som ville på pottan. Sen väckte han Älskade och härjade med han ett tag tills han for på jobbet.

Nu ligger han på soffan och ser barnprogram, vi ska äta frukost på en stund och sen ska vi ta ut Maja och gå till bm. Ska vara där halv elva.

Annars blir det nog ta det lugnt idag, pojken ville fa och bada, så det ska vi göra nåndag och baka bulla har han oxå frågat efter så det kan vi väl oxå hitta på...

Ovido - Quiz & Flashcards