Alla inlägg den 13 november 2008

Av Johanna - 13 november 2008 13:56

Då har vi varit på stan då, fanns ju mycket snygga amningsbh:ar,men som jag trodde, det som det var någotsånär stöd i hade inga bågar, och de som hade bågar var bara gjort av fladder-sladder-tyg, suck...

Ja så då köpte jag två amningslinnen istället, vet ju ändå inte riktigt vilken tuttstorlek jag kommer få, så kan lika vänta med bh:ar tills dess, nu har jag iaf öppningsbara linnen. Givetvis köpte jag matchande trosor med.

Kollade i stort sett bara på underklädesavdelningarna, men hann gå nån vända på barnsidorna oxå, och som alltid när man har det knapert så finns det hur mycket vackert som helst!


Pojken var helt illvers och skulle ta i allt, drog ner kläder och sku "köpa", fick säga åt han ordentligt på h&m när han rivit ner en hel radda med galgar, då lugnade han ner sig efter att ha gråtit en skvätt, "nu ä ja inte lessen mamma".

Ja så nu är vi hemma igen, jag fotade i morse och sku visa hur vitt och fint det är ute, men det  händer inget när jag kopplar ihop kameran med datorn, såklart. Antingen hittar man inte sladden, lr så gör man det och den funkar inte, så jätteskojsigt allt kan vara då...


Behöver jag säga att jag har sammandragningar? Nej förmodligen inte, men jag gör det iaf: Jag har jäkligt mycket sammandragningar!!! Och nu känns dom mer som lätt mensvärk, alltså typ förvärkar...Mmm det skulle ju faktiskt kunna vara uppskattat om man nu trodde att det skulle sätta igång snart, men nej så lättlurad är jag inte. Jag vet att det bara är kroppen som ska jävlas lite...

Jag funderar på att ha vadslagning, när tror ni att den ska komma?

Eftersom att jag kom med förslaget så får jag gissa först, jag gissar på om tre veckor, mm,så blir det nog!

Tre veckor till, så jätte-mega-super-duper-härligt.

Av Johanna - 13 november 2008 09:47

Vaknade fem i morse(?) och när jag tittar ut genom fönstret så är det alldeles vitt ute...åh så härligt, synd bara att det inte kommer att stanna så länge, imorn är det säkert borta...


Idag har jag tagit ett stort beslut! När jag prommat med voffen ska jag och pojken ta en runda på stan, haha...inte så stort beslut med andra ord;-) Måste verkligen förbereda bb-väskan så outfiten blir komplett. Håll nu tummarna för att jag hittar en bra amningsbh, förslagsvis rosa:-D


Gårdagkvällen slutade nästan i kaos,nästan...Pojken vart lite överaktiv sådär fram mot eftermiddagen och det var en riktig tröttdag för mig så jag hade inte så mycket tålamod. Men för att få en någorlunda bra kväll så tyckte jag att det var en bra idé att gå på affären när Älskade kommit hem. Sagt och gjort, och ja det gick ju bra, inge bråk lr nått. Förutom att pojken då sprang istället för att gå som han skulle, så det blev inte nån lång promenad för honom, utan det blev vagnen nästan på en gång. Man vil ju inte ha en överkörd son.

Väl hemma så var jag helt slut, och hungrig, vilket visade sig rätt fort...

Sur och tvär vart jag.

Hade fullt upp med att laga maten och så leker dom högljutt pojken och Älskade, och det kan ju vara sött och gulligt på alla sätt och vis i andra fall, men inte just innan läggdags precis. Man vill ju inte att pojken ska bli övertrött och inte få att sova sen när det är dags.

Och kan ni gissa vad som händer mitt i leken? Ja just precis, bajs bajs bajs...

SUCK OCH STÖN!!!

 Jag var mitt uppe i att laga mat som sagt, så för att inte maten skulle brännas och bli helt förstörd, så sa jag att det fick faktiskt vänta tills jag var färdig. Men Älskade var snäll, han som verkligen äcklas av sånt där, tog hand om det. Mycket duktigt gjort av honom. Jag förväntar mig verkligen inte att han ska sköta det där när det inte är hans barn, men han är så snäll.

Jag behöver sällan be han göra något som gäller pojken utan han tar egna initiativ, och jag tror inte han förstår hur glad jag fatiskt blir över att se hur bra dom kommer överens.

Som på morgonen när han säger hejdå och pussar en så vill även pojken ha sig en puss. Och när han kommer hem från jobbet springer pojken och möter han i dörren och blir så glad, vill bara sitta i hans knä resten av kvällen osv. Och Älskade som var så orolig i början när vi träffades att han inte skulle stå ut med min son, att dom inte alls skulle komma överens. Och nu är det verkligen åt andra hållet.


Nåja, pojken var för trött efter det så han fick sig en vällingflaska och fick gå och sova, han kom upp nångång, men lyssnade sen när jag sa att han skulle ligga kvar.

Han somnade rätt fort och vi fick äta våran middag ifred, makaronilåda, men korv, paprika, bacon och purjo, attans vad gott det var!

Jag verkar evrkligen kunna det här med att laga mat;-)

Slutet gott allting gott!

Ovido - Quiz & Flashcards