Alla inlägg den 21 november 2008

Av Johanna - 21 november 2008 19:27

.. så vart det.


Det kommer en utförligare förlossningsberättelse senare, men kan berätta lite iaf...


Har haft värkar hela natten och i morse for vi in på förlossning, där visade sig att tappen avr helt utplånad och jag hade öppnat mig sex cm, så jag vart inskriven på en gång. Och klockan 10. 25 hade vi ehlt plötsligt en dotter! Jag som trodde det var länge kvar, så det gick fortare än väntat, trots att jag haft värkar sen igår. Vi är nu hemma igen, vi mådde alla så pass bra att det känns skönt att få komma hem, det är ju nära in om det sku va nått.


Många har hört av sig och Grattat så tack allihopa!

Nu ska vi mysa i soffan och bara titta på miraklet vårat resten av kvällen!

Av Johanna - 21 november 2008 00:51

Nånting är på G det är ett som är säkert, men jag vet att det kan ta länge ändå. Har haft riktiga värkar nu i eftermiddag och dom har kommit med fem minuters mellan rum, men har bara varat i en halv minut ca. Och nu var den sista jättesvag, så nu avtar det garanterat för att jag sitter här och skriver om det. Var på toa nyss och (Känsliga varnas!) då har det kommit en superäcklig blodblandad flytning, vet inte om det är slemmisen lr om den redan släppt sen tidigare, i såfall i omgångar.

Känner inte att jag vill åka in ännu, känner på mig att det inte är så pass än. Men ont som fan gör det, inte ont som i Jag-dör-snart utan mer som det-gör-så-ont-magen-spricker-snart.

Den här gången ska jag stanna hemma in i det sista, men åh vad jag vill att det ska vara på riktigt. Det är dock förjävla jobbigt, tidigare har jag andats mig igenom dom, men nu kan jag varken sitta, ligga lr stå, det gör så jäkla ont. Men ändå är dom så korta...Jag blir så osäker.



Ovido - Quiz & Flashcards