Alla inlägg den 17 november 2008

Av Johanna - 17 november 2008 09:30

... Och ja...Guss har rätt, jag har dålig karaktär...Var så trött i morse att jag inte orkade kliva upp för att fara på skolan, men egentligen är jag mest lat. Jag vet,jag vet, jag borde skämmas, så mycket som jag tjatar om hur stressad jag är över att inte hinna med skolan, så far jag inte på den när jag ska. Dålig karaktär, förbannade jag.

Nä nu måste jag verkligen ta tag i detta med skolan, nu har jag ju  två veckor på mig då jag kan gå på skolan så nu kan jag inte hålla på och fjanta mig.


Somnade typ nio igår, vaknade vid elva och gick och la mig i sängen,vände och vred på mig men somnade till slut igen. Ja då borde jag ju inte vara trött, har ju ändå sovi hur mycket som helst...men det är mörkret, för när det nu ljusnat är jag hur pigg som helst. Vi köpte ju en sån där wake-up-light i somras, för jag vet ju att jag blir så här på vintern, åså tänkte vi att man sku vakna piggare. Ja alltså den funkar ju på så sätt att man vaknar upp mjukt och inte sådär tvärt som när en väckare ringer, men nog är jag likt förbannat trött. Precis lika trött som annars. Och sen är det inte trevligt för fem öre att vakna upp med en hundrawatts lampa lysandes rakt i fejan, men tur är det då att man kan välja hur starkt den ska lysa. Men jag är alltid rädd att jag inte ska vakna så jag har alltid på starkaste, rätt puckat egentligen, för jag sover jättedåligt och är extremt lättväckt.


Idag ska jag om jag orkar sätta igång med det där bullbaket, Älskade ville ju inte va med på det när det nu är för tidigt, så jag lär ju inte få nå hjälp med det iaf. Och det är lika bra det, kontrollfreak som jag är så blir jag ändå bara irriterad.

Och när jag nu skrivit färdigt så ska jag ta och göra lite skolarbete och skicka in, har ju (tjat,tjat,tjat) mycket att göra nu.

Och sen, SEN ska jag packa min bb-väska och packa om babyväskan så allt är ordnat upp och fixat och redo och färdigt. För nu är JAG redo, jag tycker det är dags nu, vill inte vänta och känna efter det minsta lilla mer.

Nu får den lilla komma ut.

Ovido - Quiz & Flashcards