Alla inlägg den 19 november 2008

Av Johanna - 19 november 2008 16:02

Ja då har jag just kommit innanför dörren, men herregudh vad trött jag är, vart som sådär absolut tvärtrött, hade velat gå och lägga mig och sova på en gång...men så ringde nu syrran och man blev sittandes en timme i telefon(en kortis).


Nä jag ångrade mig och for på Samhälls ändå, behövde få se provet som jag miosslyckades totalt med, så om jag hinner plugga till imorn så ska jag göra om det då, men jag tror inte jag hinner, har så mycket annat att göra. Fikade en kortis på rasten med Theres sen var det Svenska, roligt som alltid. Och vi spånade lite om vad vi ska ha för tal då vi har nationella provet nästa vecka, så nu har jag en massa tips.

Idag har jag jättemassor att hinna med till imorn vet inte alls hur det ska gå, men måste sätta igång nu då...


Sen ska jag och Älskade ta oss ett snack ikväll huruvida vi ska lägga ett bud på det huset vi såg på sist, han tycker inte det, men det tycker jag.


Och nu har jag kommit på värsta knepet, jag ska tänka hela tiden då jag går till och från skolan "nu går vattnet, nu går vattnet" för d kommer det INTE att gå när jag är ute:-D Dte händer aldrig när man förväntar sig det, så det låter väl som ett skitbra knep? Får se om det funkar.



Av Johanna - 19 november 2008 09:47

Beslutat mig för att skita i samhälls idag, men har ju det imorn. Måste förbereda talet till nationella provet i Svenska, vi ska ha ett litet träningstal idag. Och jag har inte ens valt om vad jag ska tala om. Fan vad jag ligger efter!


Har just läst en förlossningsberättelse, och såklart så börjar man lipa, herregud så blödig man är nu då...Men hujja nu är de fyra dar kvar till bf. Börjar bli lite smått nervös, är det nu?!...Nähepp...Är det nu?! Nehepp...Är det nu?! Nehepp...

Hela tiden så, måste verkligen sluta känna efter nu, jag inbillar mig bara en hel massa. Igår kväll var jag helt säker på att det var på gång, men det var det ju inte...suck.

Jag försöker hålla mig någotsånär sysselsatt och planera upp dagarna, men det går ändå inte att sluta tänka på det, jag tänker på det precis heeela tiden!

Jag är inte nervös för själva förlossningen lr så, utan det jag är nervös för är att vattnet ska gå när jag är på ett olämpligt ställe. Tänk om vattnet går när jag är på väg hem från skolan? Typ mitt på älvsbron, alltså fatta hur jävla kallt! Är jag inomhus kan jag iaf gå på toa och ringa Älskade, men om det går när jag är på väg hem från skolan så är det bara fortsätta gå, fyfan *ryser*

Jag kan ju inte lika gärna ha Älskade som kör mig till och från skolan vareviga dag, jag KAN ju faktiskt gå (jag är bara lat när jag gnäller) och jag är glad över det. Hur jobbigt hade jag det inte förra gången? Det var ett helvete, bara sitta inne och glo på hem till gården (hatar det programmet) i två månader, och ingen att umgås med för alla andra jobbade lr gick skola. Nä tack och lov att jag kan röra mig och mår bra. men jag förnekar inte ett dugg att det är äckligt jobbigt med sammandragningar men mer irriterande faktiskt. Det är ju inte så att dom förhindrar mig att göra saker, men det gör allting extra jobbigt så jag tappar lusten, och vill helst bara ligga och slappa.

Men nu senaste tiden har jag börjat märka förändringar, när jag får sammandragningar så får jag som trötthetsvärk i ryggen, hoppas hoppas jag slipper gå för mycket över tiden bara!

Max en vecka, det är vad jag sagt och det håller jag fast vid!

Ovido - Quiz & Flashcards