Alla inlägg den 14 november 2008

Av Johanna - 14 november 2008 18:58

Jättekul, hela dagen som gått så bra förutom det där trotset när vi sku på bibblan. Jag har varit så glad och han har varit så duktig, så står han alldeles just nu utmed mig och bajsar och pinkar ner sig...och medans jag springer efter mopp och tvättlappar så hinner han givetvis ta i det så då var det bara att bära in han i toan och tvätta av han där. Alltså jag behöver verkligen inte det här just nu....

Av Johanna - 14 november 2008 18:34

...och ja kanske en mindre mysig kväll för min del, Älskade är på personalfest så han lär ju inte komma förns jag somnat, om han nu inte ringer och behöver skjuts hem vill säga, och jag vill helst slippa göra det.

Ja så då är det pojken och jag då, vi har ju varit igång idag så jag hoppas att nattningen inte blir något problem...Att jag iaf får ligga en stund på soffan och ha det skönt...


Som jag visste så blev det extremtrots även denna Fredag när vi sku möta Anna och Michelle, det är som att han har sattit det i system lr nått. Nåväl det var bättre än sist iaf. Och vi blev inte försenade, var till och med så tidiga att jag svängde in på Hemköp och köpte oss nå att tugga på. Sen gick vi och mötte upp dom och for på biblioteket för "Fredagslek", det var roligt för pojken. Jag däremot tycker ju inte att det är så superroligt, tycker det är jobbigt med mycket barn, särskilt barn som springer och lever om. Så man får lov att plågas lite för pojkens skull.

Det var näst sista gången innan jul och det var ju synd, hade behövt få med pojken på mer sånt, nu är det ju inte lika kul längre på lekparkerna när det är så kallt...

Sen gick vi på stan en sväng, Anna hade lite shopping som behövdes göras, sen gick vi bara runt lite. Stötte på Lotta Babyproffsen, och när Anna for hem så  följdes jag åt med Anna en sväng på stan istället. Sen skjutsade jag hem henne, och jag och pojken for på Coop och handlade och nu är vi hemma.

Hujja vad trött jag är, kommer nog få det jobbigt ikväll men det är det värt,  så skönt att få surra lite, det gör verkligen gott för själen!

Av Johanna - 14 november 2008 09:38

Alltså, allvarligt? Redan?!

Vars tar tiden vägen? Tiden bara flyger i väg och i helgen ska pojken tillbaka tills sin pappa och vara där i två veckor, vill inte! Saknar han nästan redan.

Igår var jag trött, och hade ont ont ont, men jag vet inte ens själv riktigt var, kändes som en blandning av att jag hade krossat bäcken som någon körde fram och tillbaka med en ångvält på och som magknip(inte riktigt men nästan). Jag ides inte laga nån mat av ovannämnda skäl så det fick bli nå lätt bara, tror alla var lika nöjda för det. Pojken tjorvade lite vid läggning, men la sig til slut iaf.


Idag så tänkte vi fara på biblioteket med Anna och Michelle, det är viss nån aktivitet där för småbarn, hoppas det är bra så pojken få leka av sig lite lr vad dom nu har tänkt att man ska göra där. Vi sku möta dom före två, så nu hoppas jag att DENNA FREDAG blir trotsfri, dom andra gångerna så har han bara bråkat när vi sku iväg så jag nästan gett upp. Men nu ska jag verkligen starta i tid! Tyckte att jag gjorde det sist, men uppenbarligen inte tillräckligt, så nu startar vi proceduren så pass långt före att vi får stå och vänta i tjugo min i värsta fall.


Mailade läraren om samhällsprovet igår, det gick så dåligt att jag inte ens kommer avslöja HUR dåligt. Jag säger bara att det ska jag göra om, ORDENTLIGT.


Men det har hänt en bra sak nu på morgonen!

Jag var så trött i morse att jag inte vaknade när Älskade steg upp, utan vaknade när han skramlade med nycklarna och gick, nästan direkt efter det vaknade pojken och sku ligga och böka jämte mig. Upp och ner ur sängen, och sprattlade och hade sig. Nåväl, jag fick mig nån slummer iaf, sen vaknade jag av att han fipplade med sitsen till toastolen och ropade och ville att jag sku lyfta han upp. Hmmm...han som bara vill sitta på pottan, men jag steg upp 09.20!(wieee sovmorgon!!) och lyfte han på plats, och han bajsade! Helt på eget bevåg! Vad stolt jag blev duktiga gosse!

Dom gånger han stiger upp och jag fortsätter att sova, brukar han faktiskt vara duktig och sköta sånt där själv(utom bajseriet då), gå på pottan torka sig dra upp byxorna osv. Men när jag är vaken och uppe så behöver han bli påmind och hjälpt annars gör han ner sig ibland. Det är underligt.

Nu ligger han och ser "munbåten" men "dom säger inte med munnen" på barnkanalen, så nu får ni lista ut vilket program det är:-)

Ovido - Quiz & Flashcards