Alla inlägg den 11 november 2008

Av Johanna - 11 november 2008 19:15

Jaha...nu har vi just kommit innanför dörren, varit på den där visningen, och jämransch vad fräscht det var! Det ska vi helt klart hänga med i budningen på, men det kommer garanterat att stiga över vår budget, men högre än så vill man ju ändå inte betala i det området om man ev. vill få det sålt nångång oxå...


Så nu står Älskade och donar i köket med disk och mat, och jag sitter och planerar värsta partyt för Februari...Har blivit erbjuden att följa med på enGaykryssning, hehe...låter sketskoj,. men så typiskt bara att jag blir sjösjuk, men nog vetti det sku lösa sig;-)


Ja så nu är det kväll och jag är trött och har halsbränna och sammandragningar, hoppas det blir lugnt och att pojken somnar utan bråk.

Blir lite less på dom här sammandragningarna, varför sak man ha såna jobbiga ena om det ändå inte finns en chans i helwoitta att bebben ska komma tidigare? Som att man plågas i onödan känns det som. Dessutom så lyfts magen vid sammandragningarna så jag tappar byxorna, det kan ju vara något irriterande, för det är ju nog svårt att ha byxor som det är, ingenting sitter ju som det ska. Inte ens mammakläder...kul att köpa en massa kläder för att ha under graviditet som man växer ur! Dom borde ju designa kläderna så att det är taget med i beräkningarna att magen växer men tydligen inte!

Och jag vägrar köpa en större storlek så att allt hänger som en påse över resten av kroppen, jag är inte fet, jag är gravid! Om jag nu skulle gått upp mer i vikt och blivit större över lår och armar så skulle det inte vara mer med det än att köpa en större storlek, men nu har jag ju inte det! Köper jag en byxa i Large så är den svinslapp över benen, köper jag en tröja i Large så hänger den över axlarna osv. Det är inte snyggt! Jag kan sitta och reta upp mig över detta precis hur mycket som helst.

Jag är dömd att gå omkring i pyjamasbyxor resten av graviditeten. *Surar*

Av Johanna - 11 november 2008 14:27

Hittade en lapp som sa allt om hur min situation ser ut just nu...

Alltså det är inte jag som skrivit lappen, utan det skulle kunna vara mig den skrivits för...

(Obs! Lånad bild)

Av Johanna - 11 november 2008 13:11

Men det var fasiken vad dagen här segade sig fram då...

Har suttit och sett på tv en stund nu efter att vi varit ute med hunden, men det är ju bara skit på, står inte ut...fan jag måste ta hit min Boxer, har ju ett abbonemang med svinmycket kanaler som jag inte kan se för att den ligger i nån kartong hos mor och skrotar. Så här får man nöja sig med basutbudet, huvva...

Nä så nu har pojken sett färdigt Shrek så då kan jag få lite tid vid datorn, och jäklar nu slocknade han?!! Det kan ha tagit få se...hmm,två minuter!!

Jahapp då är det bäst jag tar tid så han inte sover mycket mer än en timme. Igår gick det faktiskt jättebra att lägga han, vid halv åtta sa jag att han sku gå och pinka och sen gå och sova och han gjorde det, kom inte upp en enda gång! Så, skönt att äntligen få tillbaka kvällarna.


Nu är budgivningen på det här huset vi såg sist på avslutat och vi gav upp, det var ju en del renoveringsbehov så vi ville inte gå så högt, så då sket sig även det. Ikväll ska vi på en annan visning istället, inte i det område vi vill bo i, men huset var förjäkla fräscht, så det är ju värt att titta på iaf.


Ringde ju fk i morse, och fatta hur glad jag blir, det händer ALDRIG när man pratar med dom! Nå iaf, hade ju fått papper som arbetsgivaren skulle fylla i ang. mina inkomstuppgifter, men jag har ju inte haft en fast anställning sen 2005 och då skickade jag ju in dessa uppgifter då jag skulle vara föräldraledig med sonen. Nå iaf så jag ringde för att höra om jag sku skicka in inkomstuppgifter för sommarjobbet nu iår, nej utan det var ju för jobbet jag hade -05. Så jag frågade om jag sku ringa till fk i Kalix och be dom skicka uppgifterna vidare för dom har dom ju fått en gång redan, är ju lite puckat att skicka till en arbetsgivare man haft för tre år sen och be dom fylla i uppgifter. Nåväl, så sa hon "nä, men få se här nu, det ska jag ju kunna se här", dööööh?! Hade ni inte kunnat kolla det INNAN ni skickade papprena åt mig? Nåväl dom hade ju såklart alla uppgifterna och min föräldrapenning kommer att baseras på min inkomst jag hade då!  Fyfan vilken lycka! Jag som hade räknat med att få lägsta nivå på ersättningen, så jag har trott att jag inte sku kunna vara mammaledig alls, men nu kan jag ju det så jag kommer vara hemma till sommaren, lr efter sommaren, beror på om jag hittar nått vettigt sommarjobb. Men ska iaf läsa ett lr två ämnen iaf tror jag, jag kan ju ändå läsa i lugn och ro då...

Hejbara, ibland flyter allt på som det ska:-)

Av Johanna - 11 november 2008 08:59

Nu är det morgon, pojken sitter på pottan får se om han bajsar, han har inte gjort det på tre dar nu och alla som vet vad mjölkmage innebär, vet att det hör till ovanligheterna.


Måste ringa Fk på en stund, man hinner knappt begära papper om ersättning därifrån för att bli less, alla papper som ska in om och om igen. Sen ska dom ha in papper som dom redan har, bara för att, så jäkla störigt. Ovanpå det har dom en handläggningstid på minst fyra veckor...suck och stön...Nåja ska ju inte ha föräldrapenning än, men det är ändå störigt. Tur att man inte har med dom att göra alltför ofta...


Idag har jag inga planer ännu för vad vi ska hitta på, ser att det nog blir fint väder, så jag är så sugen på en lång promenad, men jag vet ju att det inte går....Som längst är det fyra veckor kvar nu, om det inte har hänt nå till den 6 Dec. så blir jag igångsatt. Men huvva, fyra veckor?! Den får gärna komma nu, nu,nu, NU!

Jag är så less, vill kunna röra mig som jag brukar, inte ha så ont, jag vill ha min kropp ifred, och jag vill att den lilla söta ska komma:-D

Ovido - Quiz & Flashcards