Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Lite senare...

Av Johanna - 11 november 2008 13:11

Men det var fasiken vad dagen här segade sig fram då...

Har suttit och sett på tv en stund nu efter att vi varit ute med hunden, men det är ju bara skit på, står inte ut...fan jag måste ta hit min Boxer, har ju ett abbonemang med svinmycket kanaler som jag inte kan se för att den ligger i nån kartong hos mor och skrotar. Så här får man nöja sig med basutbudet, huvva...

Nä så nu har pojken sett färdigt Shrek så då kan jag få lite tid vid datorn, och jäklar nu slocknade han?!! Det kan ha tagit få se...hmm,två minuter!!

Jahapp då är det bäst jag tar tid så han inte sover mycket mer än en timme. Igår gick det faktiskt jättebra att lägga han, vid halv åtta sa jag att han sku gå och pinka och sen gå och sova och han gjorde det, kom inte upp en enda gång! Så, skönt att äntligen få tillbaka kvällarna.


Nu är budgivningen på det här huset vi såg sist på avslutat och vi gav upp, det var ju en del renoveringsbehov så vi ville inte gå så högt, så då sket sig även det. Ikväll ska vi på en annan visning istället, inte i det område vi vill bo i, men huset var förjäkla fräscht, så det är ju värt att titta på iaf.


Ringde ju fk i morse, och fatta hur glad jag blir, det händer ALDRIG när man pratar med dom! Nå iaf, hade ju fått papper som arbetsgivaren skulle fylla i ang. mina inkomstuppgifter, men jag har ju inte haft en fast anställning sen 2005 och då skickade jag ju in dessa uppgifter då jag skulle vara föräldraledig med sonen. Nå iaf så jag ringde för att höra om jag sku skicka in inkomstuppgifter för sommarjobbet nu iår, nej utan det var ju för jobbet jag hade -05. Så jag frågade om jag sku ringa till fk i Kalix och be dom skicka uppgifterna vidare för dom har dom ju fått en gång redan, är ju lite puckat att skicka till en arbetsgivare man haft för tre år sen och be dom fylla i uppgifter. Nåväl, så sa hon "nä, men få se här nu, det ska jag ju kunna se här", dööööh?! Hade ni inte kunnat kolla det INNAN ni skickade papprena åt mig? Nåväl dom hade ju såklart alla uppgifterna och min föräldrapenning kommer att baseras på min inkomst jag hade då!  Fyfan vilken lycka! Jag som hade räknat med att få lägsta nivå på ersättningen, så jag har trott att jag inte sku kunna vara mammaledig alls, men nu kan jag ju det så jag kommer vara hemma till sommaren, lr efter sommaren, beror på om jag hittar nått vettigt sommarjobb. Men ska iaf läsa ett lr två ämnen iaf tror jag, jag kan ju ändå läsa i lugn och ro då...

Hejbara, ibland flyter allt på som det ska:-)

 
 
Anna Eriksson

Anna Eriksson

11 november 2008 16:32

Skönt att det ordna sej med fk.

http://metrobloggen.se/sessans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards