Alla inlägg den 25 november 2008

...

Av Johanna - 25 november 2008 14:47

Har just varit en sväng med voffen, en kortis, har så satans ont i höfterna, så arg jag blir, det är ju nu jag ska kunna röra mig! Vill så gärna ut på långpromenader, men icket, fan fan fan.

Tänkte fa på stan och köpa lite tuttar till Lillan, men vettefasiken om det blir idag för mina jävla höfter, det stänger ju inte än så det är ju ingen brådska men ändå...vill shoppa!


Syrran har ringt och vi har pratat en liten stund(2.5 timmar), suttit och gnällt över karlar, lr tja mest hon, jag har för tillfället inte mycket att klaga på:-P Och sen lite allmänt då om livets orättvisor...


Nu måste jag göra bort lite plugg och betala räkningar medans lillan accepterar att ligga i sängen själv, har lindat in hon rätt hårt i en filt så då verkar det gå bra...

Av Johanna - 25 november 2008 10:14

...varit på BB- Hemvård för en liten stund sen, tog hörselprovet som var bra och vägde henne, hon vägde 3400 g. Så läkarundersöktes hon och allt var fint.

Inatt har hon tjorvat, ville ha bröstet, men ville ändå inte så vi har fått skumpa och ha oss, tack och lov gallskrek hon inte hela tiden iaf. Tyvärr vill hon inte ha annat än bröstet, men ska ner och köpa några tuttar och se hur det går, hitills har det då inte funkat alls, men vi får väl "träna".

Svärmor ringde igår och hade värsta utläggningen för Älskade om att hon INTE ska sova i sängen med oss, för man kan råka ligga ihjäl hon, haha...Varje dag kommer med nå nytt, men det är bra, hon måste ju få tjata lite, det är ju första barnbarnet...


Igår var vi en sväng på Jysk, där hittade jag årets första julpynt, en tomte på släde, ovh en julklapp till Bea. For sen på Barnens hus för att köpa en badbalja, och väl där inte började hon gråta och var absolut tröstlös, och jag hade inget annat val än att hiva fram tissen. Ja det gäller att inte vara blyg direkt...

Sådär jag jag och ammade och fösökte hitta julklapp åt M-L men fann ingen. Och gick ammandes vidare in på willys för att handla tvättlappar och senaste Mamatidningen... Jag säger då det, hädanefter ska jag inte glömma en sjal, så man slipper skylta med tissarna hur mycket som helst...


Bm från Erikslid ringde igår och sa att hon skullle göra ett hembesök och skriva in oss, och frågade om det gick bra på onsdag klockan två, javisst sa jag, "han är hemma då. Jag har nationella provet då, så då måste han ju ta hand om lillan lika." Men nej då kunde hon ju inte komma, hon ville ju träffa mig. Jag som ba "men nog klarar han det, jag vet inte mer än vad han vet". Glad  blev hon ju inte, men hon hade visst inga andra tider.

 Fan vad arg jag blev, hon hade ALDRIG sagt något om han hade varit på jobbet, inte ett ord jag lovar!

Som att det ska spela nån roll om det är han lr jag som är med. Jag fattar inte, det är ju som att dom inte villl att pappan ska ha nån roll. Så fort jag är med då är det jag som ska göra allt, precis som att han inte duger till något, jäkla kvinnor!


Nå iaf så mös vi igårkväll med kex och ost till CSI och somnade tätt omslingrade i en hög på soffan alla tre...Myspys...

Ovido - Quiz & Flashcards