Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Fredag morgon

Av Johanna - 14 november 2008 09:38

Alltså, allvarligt? Redan?!

Vars tar tiden vägen? Tiden bara flyger i väg och i helgen ska pojken tillbaka tills sin pappa och vara där i två veckor, vill inte! Saknar han nästan redan.

Igår var jag trött, och hade ont ont ont, men jag vet inte ens själv riktigt var, kändes som en blandning av att jag hade krossat bäcken som någon körde fram och tillbaka med en ångvält på och som magknip(inte riktigt men nästan). Jag ides inte laga nån mat av ovannämnda skäl så det fick bli nå lätt bara, tror alla var lika nöjda för det. Pojken tjorvade lite vid läggning, men la sig til slut iaf.


Idag så tänkte vi fara på biblioteket med Anna och Michelle, det är viss nån aktivitet där för småbarn, hoppas det är bra så pojken få leka av sig lite lr vad dom nu har tänkt att man ska göra där. Vi sku möta dom före två, så nu hoppas jag att DENNA FREDAG blir trotsfri, dom andra gångerna så har han bara bråkat när vi sku iväg så jag nästan gett upp. Men nu ska jag verkligen starta i tid! Tyckte att jag gjorde det sist, men uppenbarligen inte tillräckligt, så nu startar vi proceduren så pass långt före att vi får stå och vänta i tjugo min i värsta fall.


Mailade läraren om samhällsprovet igår, det gick så dåligt att jag inte ens kommer avslöja HUR dåligt. Jag säger bara att det ska jag göra om, ORDENTLIGT.


Men det har hänt en bra sak nu på morgonen!

Jag var så trött i morse att jag inte vaknade när Älskade steg upp, utan vaknade när han skramlade med nycklarna och gick, nästan direkt efter det vaknade pojken och sku ligga och böka jämte mig. Upp och ner ur sängen, och sprattlade och hade sig. Nåväl, jag fick mig nån slummer iaf, sen vaknade jag av att han fipplade med sitsen till toastolen och ropade och ville att jag sku lyfta han upp. Hmmm...han som bara vill sitta på pottan, men jag steg upp 09.20!(wieee sovmorgon!!) och lyfte han på plats, och han bajsade! Helt på eget bevåg! Vad stolt jag blev duktiga gosse!

Dom gånger han stiger upp och jag fortsätter att sova, brukar han faktiskt vara duktig och sköta sånt där själv(utom bajseriet då), gå på pottan torka sig dra upp byxorna osv. Men när jag är vaken och uppe så behöver han bli påmind och hjälpt annars gör han ner sig ibland. Det är underligt.

Nu ligger han och ser "munbåten" men "dom säger inte med munnen" på barnkanalen, så nu får ni lista ut vilket program det är:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards