Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Bättringsvägen

Av Johanna - 12 mars 2009 10:54

Känner mig mycket bättre idag faktiskt, inte alls sådär öm i kroppen och mindre ont i örat. Känner mig dock inte såpass pigg att jag orkar ta ut båda ungarna, så Älskade får komma hem på lunchen även idag och ta ut hunden. Men tänkte om han inte jobbar alltför sent så kan jag försöka mig på en promenad så pojken får komma sig ut lite iaf.

Tänkte gå och koka mig kaffe på en stund, har varit så kaffesugen sen i lördags, men har ju varit liggandes och inte orkat. Men nu ska jag tamefan styra upp det.


Annars då?

Ja från det ena eländet till det andra.

Fick reda på att det ska säga upp 2-4 st av elva på Älsklingens jobb, så hans jobb är hotat. Känns ju verkligen uppmuntrande.

Nu vet vi ju inte om just han kommer bli av med jobbet, men han har iaf suttit och letat jobb igårkväll, och tänkt ta upp med chefen ett förslag att han kan gå på pappaledighet om det underlättar för företaget. Vi får se hur det blir. Men vi kan iaf inte leva på min föräldrapenning så en massa känns väldigt osäkert just nu. Och jag vet inte alls hur det ligger till med jobb inom hans yrke. Man är ju som lite låst oxå för det här med flytt när jag har pojken. Hade vi bara haft flickan hade vi ju kunnat flytta till Gotland om vi så velat. Men pojken ska ju till sin pappa varannan vecka och han kan inte behöva pendla hur långt som helst. Det går bra för han att åka bil i typ två timmar för han sover ju oftast, men det är nog ändå gränsen.

Ja det känns då rent förjävligt måste jag då säga, är det inte det ena så är det tamefan det andra. Aldrig blir det då ett slut på eländet.

 
 
Anna E

Anna E

12 mars 2009 11:19

Känner med er :( Hoppas han inte blir uppsagd. *håller tummarna* Kan bli kämpigt då.
Jonathan har ju blivit uppsagd, men det visste du nog. Han jobbar kvar i 6 v till. Får se sen hur det blir. I värsta fall får väl jag börja om tidigare. *inte så peppad på det* :/

http://prinsessanoprinsen.bloggsida.se

 
Anna E

Anna E

12 mars 2009 12:30

Nä det är klart...
Om inte annat börja jobba extra nån stans, o sen sommarjobb som kanske blir mer.
Ajja hoppas inte ni ska behöva fundera på det!
När är det uppsägningarna kommer att ske då?

http://prinsessanoprinsen.bloggsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards