Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Jag hann!

Av Johanna - 19 mars 2009 12:43

Och tidspessimist som jag är så var jag till och med en kvart tidig, haha!

Det var faktiskt riktigt trevligt, men ack så tungt det var att gå. Det är ju faktiskt en bra bit till stigs och med Lillan i bärstolen så blir det ju lite extra vikt. Men man får väl tänka att det är träning;-)

Såklart var jag den enda där med ett större barn och det blev ju en hel del spring för min del, sen så skulle han såklart trotsa när vi sku iväg, vart rejält pinsamt. Han som inte trotsat med kläderna på flera veckor:-O Men den här gången så passade han på att ta av sig både strumpor och skor, dessutom riva ut precis alla leksakerna. Men Anna var så snäll och hjälpte mig att plocka undan när vi sku fara, så det gick rätt smidigt ändå.

Sen hade jag ju även turen att Lillan bajsade ner sig där borta oxå, jaja, det är ju inte så att man är van direkt;-)

Ojoj, jag kommer knappt ihåg hur det var innan man fick barn, då man helt obrydd kunde sitta och dricka sitt kaffe. Nu får man ju oroa sig att nån snor pojken från en när man inte ser, för han är minsann så självständig att han inte behöver sitta vid mig hela tiden. Nejdå han kan minsann springa en bit ifrån utan att alls titta åt mitt håll. Och jag har ju jättenojjor över det där, jag blir alldeles överspänd om jag inte ser honom, och även om jag gör det. Det är väl inte så många som tar en treåring direkt och han skulle nog ljuda isåfall, men ändå. Risken finns ju och  det gör ju ont att tänka tanken att något sånt sku hända.


Nåja det var jättetrevligt där iaf, synd bara att det var så kort. Hoppas det blir fler dejter så man får lära känna mer folk:-)

 
 
Anna E

Anna E

19 mars 2009 14:12

Självklart hjälper jag till :D Vet ju hur det kan vara med ett trotsigt barn ;)
Mitt barn låg ju bara på sov :) hehe

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards