Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Skyldig! *räcker upp handen*

Av Johanna - 20 mars 2009 11:40

Ja, det är jag som just varit och skrikit genom hela Norrböle, jag erkänner. Så alla som undrar vem idioten var, HÄR ÄR JAG.

Här har man stolt kunnat meddela att trotsåldern börjat komma mot sitt slut, men fått inse att det bara var en liten paus.

  Överallt utom mitt på vägen är det glashalt. Så när man ska ut och gå med hunden så måste man antingen halka omkring och vara livrädd, lr så gå mitt på vägen där det är asfalt. Såklart väljer man att gå mitt på vägen, med risk för att bli överkörd av alla miljoner bilar som är ute och kör precis där jag ska gå.

Med Lillan i bärstolen har man ju något förändrad balans och kan dessutom inte springa efter pojken. Det har han ju såklart uppmärksammat och tar varje tillfälle i akt att springa iväg.

Så hela prommenaden har gått åt till att skrika efter han, och lyssnar gör han ju inte, skrattar bara och fortsätter.

Självklart var det ju massa folk ute på solkskenspromenad oxå, så att så många som möjligt skulle få se en i ens sämsta ögonblick.

  Hädanefter blir det bara vagn, jag orkar inte hålla på och tjafsa längre. Hade man bott nån annanstans där det inte var så mycket bilar hade han väl fått göra som han ville. Men här kommer han bli överkörd om han håller på såhär. Jävla trotsålder.

Det går inte alltid att vara politiskt korrekt och pedagogisk när man har barn, spelar ingen roll hur mycket man vill. Man kan ju försöka men nångång brister det, och då kan man ge sig fan på att det är när precis alla ser.

Inte kan man då vara diskret med barn, nej minsann alla ens sämsta sidor kommer fram då.

 
 
Anna E

Anna E

20 mars 2009 13:03

kan tänka mej att man skäms. å folk glor ju så förbannat ibland! dom kan ju omöjligt veta hur det är att ha barn i trotsåldern!

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards