Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Lörrdagg

Av Johanna - 28 mars 2009 18:33

Ja idag har vi rännt en himla massa kan jag säga. Tog oss först en promenad med hunden och tänkte gå broarna runt. Men nej det visade sig inte vara nån höjdare när det var uselt plogat/skottat och halvtinat och knöligt.

Vi vände om helt enkelt och tänkte gå en långis åt andra hållet, men nähe... då var det visst nå slags vägbygge så det var avstängt där istället då. Då var det bara att gå genom stan och hem igen, äsch det som var så fint väder och allt.

Vad skulle vi hitta på du funderade vi på ett slag och kom fram till att vi skulle gå ner på stan och köpa sushi. Men nere på stan hamnade vi på en massa affärer istället och tillslut på Ck-fiket så det blev inge sushi idag ändå. Sparar det till veckan ist:-)

Jag kommer tamefan äta ihjäl mig på det, haha...Vore dock ingen dålig död om jag tänker efter!


På stan vart det inte så mycket shopping, bara lite tyg och sånt. Tänkte vara händig och sy en overall åt Lillan, men vi får väl se hur det blir. Är ju inte superenkelt utan mönster direkt. Men man måste ju testa.


När vi knallat färdigt och runt, så tog vi bilen till Solbacken, först en sväng på Expert och kika efter lurar till iPoden, men hittade inga jag ville ha. Sen på Barnens Hus, och som vanligt lyckas vi komma in genom dörrarna just innan dom stänger så det började släcka ner lysena när vi var därinne. Så inte vi hann inte kolla på det vi skulle inte...

Så vi snabbade oss vidare till IcaMaxi där vi blev bra länge. Kikade på allt och ingenting. Och hur jag älskar den affären!

Köpte lite fjädrar(nämen fy mig då) och så ska jag och gossen och hämta lite ris och pynta när han kommer nästa gång.


Nu är maten i ugnen och det blir kyckling och bulgur, jam jam! Men under tiden jag väntar har jag tagit mig en kopp kaffe och lite KissanMinttu:-D

 
 
Anna E

Anna E

28 mars 2009 19:31

Väntade faktiskt att ni sku höra av er idag då var så fint väder ;) Men icke *hehe* :D

Btw vad är KissanMinttu??

http://prinsessanprinsen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 16 juli 2009 17:42

Jag har nu skapat en ny blogg, då jag inte riktigt är nöjd med denna.   Så kom nu ihåg att ändra under favoriter och på blogglovin innan jag tar bort denna, ni får bara några dagar på er!   http://denjagblev.blogg.se/?tmp=16174202 ...

Av Johanna - 16 juli 2009 15:52

Morsan ringde sent igårkväll och frågade om det gick bra att det kom på besök idag och visst gjorde de det! Så det kom hit på förmiddagen nångång, vi drack kaffe och surrade. Sen gick vi en kortis med hunden, och sen snabbt ner på stan att käka, sush...

Av Johanna - 15 juli 2009 20:54

Kanske inte riktigt men nästan. Bjöd hit Ingela med sina barn på middag idag och tänkte göra GI-pizza. Pizza tycker väl alla barn om? Och joodå visst gjorde de väl de.   Så jag letade fram recept, om började sen, ja eller sent kanske man också kan ut...

Av Johanna - 15 juli 2009 15:34

Har försökt städa nu lite grand, med betoning på försökt. För det blir inget vidare bra resultat när man har en treåring som fördärvar allt man just gjort, som gnäller och tjatar om vartannat och sen blir sur och härjar för att han inte får som han v...

Av Johanna - 15 juli 2009 14:09

Jag har varit på stan just med Anna, jag skulle vela säga att det var trevligt men...det var det ju inte. ...Alltid trevligt och träffa Anna, så det var ju inte det.   Men jag kom på varför jag inte varit på stan på flera veckar när jag väl var där. ...

Ovido - Quiz & Flashcards